Baby- gisper etter luft

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bkno9055262

Første møte med forumet
Jeg har en to uker gammel gutt, født 11 dager før termin. Normal fødsel. Vi merker at han gisper etter luft, dette kan han gjøre under amming, når han sover og når han er våken. Ellers virker alt annet normalt. Er dette noe å bekymre seg over?
 
Jeg har en to uker gammel gutt, født 11 dager før termin. Normal fødsel. Vi merker at han gisper etter luft, dette kan han gjøre under amming, når han sover og når han er våken. Ellers virker alt annet normalt. Er dette noe å bekymre seg over?

Siden du ikke har fått svar av jordmor enda tenkte jeg at jeg kunne svare deg. Min holdt og på sånn i starten, og jeg ble kjempestresset av det. Googlet meg halvt i hjel, og snakket med helsesøster. Konklusjonen var at det var helt normalt pga umodne lunger. Går over etter hvert. Husker ikke når det stoppet her, men det er lenge siden. Min er nå fire måneder gammel.
 
Hei!

At de har uregelmessig pust og i perioder gisper litt etter luft er ikke unormalt. De kan også fort bytte farge hvis de setter melk i halsen men kommer seg også fort. Til tross for at dette forekommer uten at det er farlig ville jeg anbefalt deg å få en time hos legen, kun for å utelukke. Og øker det og blir mer og mer vil jeg ikke ventet med å ta kontakt med lege evt barsel der du fødte.

Lykke til:)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp