Baby forsøker å sparke seg ut - nedpress?

Sol.i.hjertet

Gift med forumet
Assistert-jentene
Novemberbarna 2021
Flere som har opplevd at baby forsøker å sparke seg ut av.. tissen??:hilarious: Kjennes helt merkelig… Føler også uavhengig av dette innimellom på noe tyngdefølelse inni der, nærmeste sammenligningen jeg kan komme med er nesten følelsen av å ha en full tampong litt for langt oppe:dead: Kan dette være følelsen av nedpress?
 
Jeg har det på samme måte! Det varer 2-4 dager av gangen. Jeg fikk målt livmorhalsen ved nedpress og da var den 2,8cm.
Jeg lå mye og da tok det mange timer før nedpresset lettet litt men var fortsatt der. Og så ble det verre med en gang jeg reiste meg.
Plutselig var nedpresset borte og jeg fikk målt livmorhalsen til 3,5cm. Jeg dro for å sjekkes på føden for det kjentes ut som han sparket ut i vagina:hilarious: Bokstavelig talt at han hadde en fot utenfor. Jeg skal tilbake å måle livmorhalsen når nedpresset kommer igjen å se om det er sammenheng.

Hos meg fikk jeg det første gang i uke 20. Når fikk du det? Har du det konstant eller varierer det iløpet av dagen?

I går mens jeg lå kjente jeg babyen snek seg ned og la press på livmorhalsen igjen og så krøp han opp igjen. Ifølge jm på helsestasjon så er babyen så liten at den presser seg forbi noe greier nede i livmoren så den kan ligge langt nede. Mens i uke 27-28 er den såpass stor at den ikke kommer så langt ned lenger
 
Flere som har opplevd at baby forsøker å sparke seg ut av.. tissen??:hilarious: Kjennes helt merkelig… Føler også uavhengig av dette innimellom på noe tyngdefølelse inni der, nærmeste sammenligningen jeg kan komme med er nesten følelsen av å ha en full tampong litt for langt oppe:dead: Kan dette være følelsen av nedpress?
Sniker
Opplevde det samme med følelsen av at hun sparket seg ut rundt uke 22-24 i et par ukers tid. Følte nesten jeg måtte kjenne etter oppi der om det kom en fot eller hånd ut :hilarious: Var såpass ubehagelig at jeg ofte måtte opp og gå i håp om at hun skulle slutte. Turte heller ikke ha sex denne perioden, for jeg følte baby og samboer plutselig kom veldig nær hverandre :hilarious: Spurte legen og hun lo litt forsiktig og sa at jeg ville merke det om det kom noe ut av livmorhalsen :rolleyes: Kunne i denne perioden også kjenne noe som minnet om nedpress, men begge deler ga seg etter et par uker :)
 
Back
Topp