Baby er blitt redd for å bade

Maja94

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
✨️Julestjernene2023✨️
Jenta mi hadde en uheldig episode her om dagen, hvor hun fikk hodet litt under vann og svelget litt vann. Hun ble ganske hysterisk etterpå, men roet seg fint ned etter noen sekunder med trøst og var like blid. Hun sitter forresten ikke alene i balja.

Nå har jeg prøvd å bade henne 2 ganger etter det og hun blir helt fra seg bare jeg tar frem badebalja :( det har hun aldri blitt før..
Tydelig at hun husker episoden godt :( må jo bare ta henne opp av vannet med en gang for hun gråter jo så fælt og roer seg ikke selvom hun har fult av badeleker oppi balja, jeg som støtter og barnefar vasker..

Noen tips til å få henne til å like å bade igjen? Burde jeg prøve å bade henne sjeldent eller hyppig? Hun er forresten 6,5 mnd.

Jeg tror jeg ville gitt henne litt tid og badet sjeldnere, eller kanskje badet sammen med henne om dere har badekar. :)

Tror jeg ville tatt noen dagers pause ja.
Men du er ikke litt urolig selv? For at det skal skje igjen. Så det smitter over...?

Tror jeg ville tatt noen dagers pause ja.
Men du er ikke litt urolig selv? For at det skal skje igjen. Så det smitter over...?

Nei, var egentlig ikke det. Latet som ingenting, men hun gråt i det hun så balja :( hun gråt i babybassenget på verandaen også. Virker som det har satt et skikkelig støkk i henne. Håper det går over..

Nei, var egentlig ikke det. Latet som ingenting, men hun gråt i det hun så balja :( hun gråt i babybassenget på verandaen også. Virker som det har satt et skikkelig støkk i henne. Håper det går over..
Huff stakkar, la henne få litt pause du, og prøv igjen sammen med henne etterhvert.
Håper det ordner seg greit fort:)

Huff stakkar, la henne få litt pause du, og prøv igjen sammen med henne etterhvert.
Håper det ordner seg greit fort:)

Ja, får ta en pause og heller se det an tenker jeg :-) er så trist for hun kosa seg så i vannet tidligere!

Kan vel ofte være det litt ubevisst og en føler seg selv rolig men likevel senser babyen det....

Ta en pause, trenger ikke bade hver dag ;)

Min datter fikk en slik episode da hun var 1 år. Livredd for bading etterpå. tok en mnd før bading var kos igjen. Så i mellom dusjet jeg henne kun sammen med meg. Så etter noen uker prøvde jeg å lokke henne til Baljen med lek og tull. Tok litt tid før det
Ble som før. Men som sagt ca 1 mnd. Lykke til:) det går nok over men vet det er fælt når det står på.

Ville bare gitt henne en badepause til hun glemmer det. Dusj eller bad i vasken, og lek med vann ute i plaskebasseng med 2-3 cm dybde. Hvis hun krabber og utforsker greit, så kan du sette badebaljen tom på gulvet om noen uker, gjerne med en ny badeleke i. Så kan hun venne seg til den i sitt eget tempo før du bader henne igjen. :)

Min datter fikk en slik episode da hun var 1 år. Livredd for bading etterpå. tok en mnd før bading var kos igjen. Så i mellom dusjet jeg henne kun sammen med meg. Så etter noen uker prøvde jeg å lokke henne til Baljen med lek og tull. Tok litt tid før det
Ble som før. Men som sagt ca 1 mnd. Lykke til:) det går nok over men vet det er fælt når det står på.
Ville bare gitt henne en badepause til hun glemmer det. Dusj eller bad i vasken, og lek med vann ute i plaskebasseng med 2-3 cm dybde. Hvis hun krabber og utforsker greit, så kan du sette badebaljen tom på gulvet om noen uker, gjerne med en ny badeleke i. Så kan hun venne seg til den i sitt eget tempo før du bader henne igjen. :)

Godt å høre at det blir bedre i hvertfall :-) hadde gleda meg så til bading i babybassenget i sommer, men vi får ta det rolig tror jeg :-) tusen takk for svar ❤️

Godt å høre at det blir bedre i hvertfall :) hadde gleda meg så til bading i babybassenget i sommer, men vi får ta det rolig tror jeg :) tusen takk for svar ❤️
Ja det går seg heldigvis til:) Men fælt når badestund blir til hyling og en mor som ikke vil bade baby lengre. Her hadde pappaen dusjet henne litt på hodet mens hun satt i Baljen og det ga skrekken. Så korte dusjer bare for å bli ren går en periode. Likte tipset om å kjøpe en ny badeleke å friste med om en stund. Lykke til:) kanskje kan basseng ute friste mer enn Baljen og? Bare la babyen komme til bassenget enn å presse det;)

Stakkars liten..♡

Ja det går seg heldigvis til:) Men fælt når badestund blir til hyling og en mor som ikke vil bade baby lengre. Her hadde pappaen dusjet henne litt på hodet mens hun satt i Baljen og det ga skrekken. Så korte dusjer bare for å bli ren går en periode. Likte tipset om å kjøpe en ny badeleke å friste med om en stund. Lykke til:) kanskje kan basseng ute friste mer enn Baljen og? Bare la babyen komme til bassenget enn å presse det;)

Ja, heldigvis ❤️ får så vondt av henne også. Også så dårlig samvittighet for at hun sklei litt og fikk hodet litt under vann, det var jo min skyld. Hun glemmer det nok etterhvert ❤️

Back
Topp