Baby call -erfaring?

https://www.babycare.no/salg/babycall-ip-nova.html

Noen som har erfaring med denne som er nå på tilbud?:)
Jeg er skeptisk til ip-kameraer, fordi de relativt enkelt kan hackes. Så fremmede kan se alt du ser. Det er ekkelt.

Dessuten vil dette være avhengig av at man har stabilt nett (i hvertfall forbindelse internt på nett). I huset vårt er det for mye betong, trådløst nett funker kjempedårlig mellom rommene.

Vi er også litt kamera skeptiske, men har god erfaring med Nova Baby på vanlige babycaller :)

Jeg er skeptisk til ip-kameraer, fordi de relativt enkelt kan hackes. Så fremmede kan se alt du ser. Det er ekkelt.

Dessuten vil dette være avhengig av at man har stabilt nett (i hvertfall forbindelse internt på nett). I huset vårt er det for mye betong, trådløst nett funker kjempedårlig mellom rommene.

Skjønner. Vi har bra nett og tynne vegger så ikke noe problem med det her, mere da skeptisk til hacking. Kan man se om de er blitt hacket?

Skjønner. Vi har bra nett og tynne vegger så ikke noe problem med det her, mere da skeptisk til hacking. Kan man se om de er blitt hacket?
Nei. Hvis du er veldig teknisk god, så kan du kanskje gå inn i etterkant og se hvilke ip-adresser som har hatt tilgang. Men kun i etterkant. (og er du så teknisk god, så klarer du sannsynligvis å sette opp dette på en sikrere måte også. Men jeg aner ikke hvordan.)

Vi hadde en gammel med kamera tidligere, Philips, som jeg opplevde dårlig dekning på. Den gikk også på strøm, så var upraktisk når hun sov ute i vogna, selv om vi har kontakter på både trappa og terrassen. Samtidig var det praktisk å se henne når hun hadde lagt seg, noen ganger gråt hun selv om hun lå nede i senga, da trengte vi aldri å gå opp. Andre ganger sto hun og hyla, da var det bare å hente.

Den ble ødelagt, så har nå en neonate uten kamera men som da ikke trenger strøm. Syns den er veldig praktisk.

Var ikke helt det du spurte om, men andre erfaringer med babycall :)

Back
Topp