Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg har en baby som får mme og vurderer baby brezza formula pro advanced, men er det noen av dere som vet hvordan det fungerer i forhold til at mme skal blandes i vann på minst 70 grader?
Det kommer jo an på hva slags mme du bruker. Hipp for eksempel skal blandes i ca 40 grader.Jeg har en baby som får mme og vurderer baby brezza formula pro advanced, men er det noen av dere som vet hvordan det fungerer i forhold til at mme skal blandes i vann på minst 70 grader?
Det kommer jo an på hva slags mme du bruker. Hipp for eksempel skal blandes i ca 40 grader.
Nei, man skal følge anvisning på pakken.Alle mme skal blandes i 70 grader for å drepe evt bakterier.
Nei, man skal følge anvisning på pakken.
Jeg har en baby som får mme og vurderer baby brezza formula pro advanced, men er det noen av dere som vet hvordan det fungerer i forhold til at mme skal blandes i vann på minst 70 grader?
Man gjør som man vil, men man skal alltid følge instruksjoner på den tingen man bruker. Instruksjoner som er laget spesielt for akkurat det produktet.Det kom nye anbefalinger for ikke så lenge siden som går på å alltid blande med 70 grader før man har i kjøligere vann, på tross av hva det står på pakken.
Man gjør som man vil, men man skal alltid følge instruksjoner på den tingen man bruker. Instruksjoner som er laget spesielt for akkurat det produktet.
Jeg vet at det er den nye anbefalingen, men allikevel burde man følge informasjon som er ment for det produktet man bruker.Nå gå faktisk både nasjonale og internasjonale anbefalinger på ikke å følge anvisningen på pakken.
Men dette var ikke anbefalingen for mme for noen år siden, derfor er det viktig å opplyse om at både WHO og norske helsemyndigheter nå anbefaler noe annet enn det som står på pakkene. Ren konkret går det på:
«Pulveret skal blandes i kokt vann som er minst 70 grader
I følge anbefalinger fra Helsedirektoratet og WHO bør mme-pulveret blandes med vann som er minst 70 grader, selv om produsenten skriver noe annet på pakken. Dette er viktig for å drepe farlige bakterier som kan finnes i pulveret – eller som kan overføres fra deg, omgivelsene eller utstyret som brukes.
Det er bakteriene Cronobacter Sakazakii og Salmonella som kan gjøre barn syke. Det varierer hvor sykt barnet kan bli av disse bakteriene. Det kan for eksempel vise seg som en mild mage-tarm-sykdom som går over av seg selv, eller i sjeldne tilfeller gi alvorlig blodinfeksjon (sepsis) og hjernehinnebetennelse.
Uansett hvor bakteriene kommer fra, så vil de kunne trives og formere seg i morsmelkerstatningen hvis temperaturen er 40-50 °C. Hvis temperaturen er 70 °C eller høyere, drepes eller inaktiveres bakteriene.»
Babybrezza kan i henhold til anbefalingen om å blande ut pulver i vann på 70 grader eller varmere ikke anbefales, sånn med tanke på det ts spør om.
Jeg vet at det er den nye anbefalingen, men allikevel burde man følge informasjon som er ment for det produktet man bruker.
De nye anbefalingene sier også at man kan lage mme for en hel dag og la det stå i kjøleskapet i 24 timer, så nei, jeg hadde ikke alltid fulgt disse anbefalingene
Nei, man skal følge anvisning på pakken.