baby bjørn

Magnolia•

Flørter med forumet
har hørt både positive og negative teorier om vippestolen baby bjørn! gutten min elsker å sitte i sin baby bjørn. er det farlig om han sitter der ca 4 t fordelt på en dag??

Farllig og farlig, ryggen blir ikke bra av det.

Fysioterapauten advarte oss sterkt ang vippestoler uansett merke. Fordi ryggen ikke får riktig stilling.
Det var ok å sette babyen i vippestolen mens mor sto i dusjen, men bare om barnet ikke kunne ligge på gulvet.
Så 4 timer er vell mye ja..

Vi har A i vippestolen mens jeg lager frokost, så hun bruker den 10min om dagen.
Det er vell i meste laget det og sikkert.

Vi har også babybjørn vippestol. Hadde den til forrige barnet også og synes den er genial. Babyen sitter i stolen kanskje 15 min om dagen. Han liker å sitte der og kikke. Jeg tenker at det er bedre for hans utvikling å ligge på matta på gulvet, derfor bruker jeg å legge ham på gulvet framfor å sette ham i stolen. Men er det virkelig skadelig for dem å sitte i vippestolen? Man kan legge ryggen ganske langt tilbake. Han blir sittende mye mer "rett opp og ned" i f.eks bilstolen og det må vel være en mye større belastning for ryggen?  Tidligere så var det en grense på 30 min for små babyer å sitte i bilstoelen, men noen steder har de gått bort fra dette.

blåbæra skrev:
Vi har også babybjørn vippestol. Hadde den til forrige barnet også og synes den er genial. Babyen sitter i stolen kanskje 15 min om dagen. Han liker å sitte der og kikke. Jeg tenker at det er bedre for hans utvikling å ligge på matta på gulvet, derfor bruker jeg å legge ham på gulvet framfor å sette ham i stolen. Men er det virkelig skadelig for dem å sitte i vippestolen? Man kan legge ryggen ganske langt tilbake. Han blir sittende mye mer "rett opp og ned" i f.eks bilstolen og det må vel være en mye større belastning for ryggen?  Tidligere så var det en grense på 30 min for små babyer å sitte i bilstoelen, men noen steder har de gått bort fra dette.

Ja, fysoi sa så.

Tassen min er veldig glad i å sitte i stolen sin. Vi har på det laveste hakket. Hun sitter ikke akkurat 4 timer i strekk men kan i løpet av en dag sitte totalt 1-2 timer sammenlagt ( setter henne i stolen hvis jeg sitter og småjobber eller holder på i kjøkkenet) 

Huff høres ut som den dårlige moren her med 4 t. Jeg har aldri hatt gutten min 4 t i strekk i vippestolen!!! Men kansje 1-2 t fordelt på en hel dag. Lurte bare på om det var forsvarlig med 4 t!
Bruker vippestol når jeg spiser, dusjer+++

Har en slik leke på vippestolen som gutten min i dag syntes var veldig kjekk å se og ta på! Han snakket til leken! Første gang han har vært oppmerksom på leken;-)

Back
Topp