baby-bilseter - ingen forankringsseler?

Knøttemammaen

Glad i forumet
dere som har peiling;

Vi kjøpte et Maxi-Cosi Cabriofix sete med Easyfix-base (den som kan festes både med setebeltet og med isofix) i Hamburg nå i påsken. Men det kom ikke med noen forankringsseler til å feste det rundt beina på setet foran? Skal det ikke være sånne på babysetene, kommer det først på neste sete?

Forsøkte å spørre i butikken, men han snakket ca like mye engelsk som vi snakket tysk, så det var ikke lett å vite om vi forsto hverandre riktig...

Nei, de setene skal kun festes med setebeltet i bilen  :)

Har ikke sett det på baby seter. Kun på sete nr 2

Bra at det ikke er noe feil da :)

Men hvordan sikrer man at setet "holder seg nede" og ikke flakser veggimellom dersom det skulle skje noe?

Knøttemammaen skrev:
Bra at det ikke er noe feil da :)

Men hvordan sikrer man at setet "holder seg nede" og ikke flakser veggimellom dersom det skulle skje noe?

Fester du med belter?

Jeg satte knærne oppå basen og presset det så godt ned i setet jeg kunne når jeg skulle feste det med belter.

Nå har jeg isofix fester da, og det står bom fastemoticon

Har isofix bare i min bil, så må feste med belte hos gubben... Men tenker at det er vel mulig å løfte "for-enden" av basen litt når den er festet i isofix-festene også? Har egentlig bare satt basen inn i bilen, festet den, og kjørt hjem, så har liksom ikke utforsket noe særlig da...

Back
Topp