Baby bilsete

MissMarthe

Blir kjent med forumet
Er det noen som har tips til bra baby bilsete som ikke koster skjorta? Veldig greit om det er brukervennlig også:p Har prøvd å google litt og kikket på best i test osv, men det er så mye å velge mellom der ute og når det kommer til bilsete er jeg virkelig helt blank:confused:
 
Vi har kjøpt maxi cosi rock. Test-messig er det ikke store forskjellen på setene i mellomklassen og den dyre klassen, jeg kjenner ikke til testene av de "billige", men de hadde aldri vært lov å selge i Norge om de ikke bestod testene
 
Jar du vært i en fysisk butikk og fått hjelp? Da kan du også prøve stol i din bil, slik at du ser hva som passer best :)
 
Har emmaljunga double viking vogn, og skal ha bilstoler og med isofix base, noen som vet hva slags som passer med adapter til den vogna?:)
 
Vi har kjøpt BeSafe izi go. Vi kjøpte på tilbud til 2400, inkludert isofixbase. Stod mellom det og Maxicosi, rett og slett fordi de var de to billigste. Begge gjør det bra i tester.
 
MaxiCosi Cabriofix selges ofte på kampanje inkl base :) Base er veldig kjekt! Den selges ofte rimelig da modellen er fra 2012 eller litt før, men den var best i test da og er veldig fin :)
 
Jar du vært i en fysisk butikk og fått hjelp? Da kan du også prøve stol i din bil, slik at du ser hva som passer best :)
Nei, har ikke det da jeg tenkte kanskje å bestille på nett...det er vel ofte litt billigere. Men man kan jo uansett sjekke der ut først i en fysisk butikk :)
 
Hugs at bilstolen må testes i bilen før kjøp, viktig at du får 45 grader helling ellers passer den ikkje i bilen din og det kan vere farlig for baby :) Og unngå stoler fra feks biltema eller slike "jalla" merker som ein ikkje kan stole på, er ikkje lenge sidan det kom fram at to bilstoler som blei solgt på pinkorblue ikkje besto kollisjonstesten og rett og slett var livsfarlige.. MaxiCosi og Besafe er i alle fall annerkjente og veldig gode produsenter :)
 
Vi skal ha Britax uten base, de koster ikke all verdens. Vi har ikke bil så får ikke prøvd setet i noen bil, men må ha sete i tilfelle, så det får bare være. Men Britaxsetene er ikke de dyreste :)
 
Vi har hatt Maxicosi pebble plus til første og vært veldig fornøyd! Har hatt et BeSafe i bilen til besteforeldre, men det synes jeg blir for rett i tyggen selv når det er tiltet så langt bak som det kan. Baby ble sittende å henge med hodet når hun sovnet.
 
Besafe med isofix base har vert mye på tilbud fortiden, tenker å kjøpe den selv bare ikke fått gjort det enda :)
 
Husker jeg sleit som fy når jeg måtte velge barnesete. Var helt forferdelig.
Endte på Maxi Cosi ett eller annet. Var veldig fornøyd med det. Spesielt siden det kunne brukes både med og uten isofix, og med og uten basen.
 
Det er så utrolig viktig å ha med bilen til en fysisk butikk og teste seter på forhånd; det oppdaget vi!

Det er ekstremt underkommunisert dette med vinkelen på stolen (det står ingenting om det i tester på nett, omtaler av produktene osv) - i selve butikken fant vi plutselig ut at nesten ingen seter passer i vår bil pga at vinkelen blir for bratt for baby (mer enn 45 grader). Hvis vi skal feste med isofix-base og ikke med belter, er det kun maxicosi som passer vår bil - og selv da er det helt på grensen.
 
Back
Topp