Baby/barn på snapchat

LSførstegangs

Glad i forumet
Hva tenker dere om å sende ut bilder og video av barna på snapchat? og andre sosiale medier?

Jeg har IKKE lyst å legge ut bilder av baby på Internett, på snap og Facebook. Typen vil absolutt bruke snapchat for å dele med familien sin når baby kommer.
Jeg sier det går an å dele bilder og film på privat epost og meldinger istedet for.. Da har vi bedre kontroll..

Snap er jo fint, de er jo slettet etter ti sekunder og man har full kontroll over hvem man sender til.
Jeg bruker både snap, Facebook og instagram :)

Mine barn får ikke være på facebook eller instagram.
Sender stort sett bilder av dem på mms eller epost. Men det hender at det har blitt noen bilder på snapchat.

Snapchat sender jeg bilder til venner og familie, ser ikke helt problemet med det. Samme med facebook meldinger. . Dessuten har jeg innstilling på facebook med personvern på det jeg legger ut av lillemor. Jeg bruker mye sosiale medier i jobben, orker ikke gp å være paranoid for alt som KAN skje ved at jeg sender et bilde til mamma via snap liksom.

De er ikke slettet. De ligger på Internett og kan hentes frem igjen.

De kan finnes på telefonen din ja, det tok en person 6 timer å knekke koden på android telefonen sin for å finne bildene. De har fortsatt ikke klart det på iPhone. Men de skal slettes fra serveren til snapchat :)
Jeg tror ikke min mamma gidder å bruke flere dager på å lete opp bildene jeg har sendt.

Jo, jeg sender bilder av barna på Snapchat og Facebook, men har lukkede innstillinger og tenker over hvilke settinger bildene er tatt i (for eksempel ingen bade- eller nakenbilder). Det går heller ikke i bilder som er krenkende eller tatt i situasjoner jeg selv ikke ville blitt fotografert i. Synes det er verre; at enkelte ikke har filter for hva de legger ut. Jeg er klar over at det er en liten mulighet for at bildene kan hentes frem og i verste fall misbrukes, men tror ikke den er overhengende så lenge man ikke har åpen profil.

Å annonsere babyens fødsel på facebook er blitt veldig vanlig, og vi vil nok gjøre det samme. Når babyer blir født kommer de som regel i avisa og avisens hjemmeside uansett, og mer offentlig enn det blir det jo ikke!! Man må jo uansett tenke over hvordan bildene ser ut og babyen fremstilles. Jeg kommer ikke til å legge ut alle mulige bilder av barna på face, og spesielt ikke instagram siden jeg har åpen profil der... nakenbilder og badebilder osv vet vel alle at ikke skal legges ut! Heller ikke gråtebilder eller andre nedverdigende bilder av de små.

Snap kan jeg bruke til en viss grad, men igjen: er forsiktig med hva jeg sender!

Hva tenker dere om å sende ut bilder og video av barna på snapchat? og andre sosiale medier?

Jeg har IKKE lyst å legge ut bilder av baby på Internett, på snap og Facebook. Typen vil absolutt bruke snapchat for å dele med familien sin når baby kommer.
Jeg sier det går an å dele bilder og film på privat epost og meldinger istedet for.. Da har vi bedre kontroll..
Jeg har ikke bilder av snuppa mi ute på sosiale medier. Har noen på Facebook, men man ser ikke ansiktet. Sender masse snapchat fordi da har jeg kontroll over hvem som ser det :)

Sender på snapshat siden jeg har kontroll på hvem jeg sender til og som da får sett det. Men legger ikke ut på Facebook og lar heller ikke andre som tar bilder av han legge ut bilder på facebook/instragram o.l

Ja, det var jo det jeg skrev. De kan finne det på din mobil. Min mor vil nok holde seg langt unna en slik app, mine venner også. De trenger bare å spørre og jeg sender bilde om igjen.
Min mobil kan bli stjålet, jeg har ca 3000 bilder på den mobilen. Så om det er stor fare for at noen stjeler min mammas telefon, laster ned og hakker hennes mobil for å se at mitt barn sitter å spiser spagetti så javel. Da er det vel mye verre om de stjeler min telefon å får direkte tilgang til 3000 bilder, de fleste av barna:)
Alt er en fare, de kan ta bilde av barna dine mens de leker på lekeplassen også.

Snap er nå ingen problem. Da velger man jo bare selv hvem man vil sende til. Jeg sender masse snaps av barna til familie. Helt supert!

Legger også ut en del på instagram, men har lukket konto som ingen kan se. På facebook legger jeg ikke ut noe :)

Legger ut en del på instagram (privat konto) og litt på Facebook, der også bare venner får se. Er nøye med hvem jeg har på vennelista også. Snapchat bruker jeg så å si ukritisk - men sender aldri nakenbilder el.l. av jenta, for i en slik setting finner jeg det ikke naturlig å ta bilder uansett. Jeg sender til nære venner og familie, og de fleste av dem har jo flust med bilder av henne lagret på telefonen uansett, så om noen finner frem til snapchatbilder i tillegg har det ikke særlig mye å si altså.. det samme gjelder min egen telefon.

Legger ut på snap og innimellom på Facebook:) hvorfor skjule min vakre datter? Jeg er så stolt av henne!:) legger ikke ut nakenbilder og all verden, men ser ikke noe problem av å legge ut et fint bilde av henne i ny og ne bare for å skryte av hvor vakker og fantastisk datter jeg har!

Å sende ut på snapchat er jo som å sende på mms dersom man har venner på lista si og ikke lager bildet i "my story".

Jeg ser ikke problemet. Sender stadig bilder til familie og venner av ungen på snapchat.

Back
Topp