Baby/barn i bryllup??

EmEm

Flørter med forumet
Julibarna2024☀️
Hei! Vi skal i bryllup i sommer, på andre kanten av landet hvor vi ikke kjenner noen andre enn de som gifter seg. Barn er ikke invitert i bryllupet. Barnet vårt blir 1 år rundt da, og er for liten til at vi kan reise fra det. Hvordan hadde dere løst det med tanke på barnesituasjonen? Vil gjerne høre ulike forslag, for å se om vi kan finne en måte å løse det på. Beste forslaget vi har kommet opp med til nå, er at vi bytter på å være i bryllupet (at den ene er i bryllup, og den andre er med barnet, også bytter vi litt på utover dagen). Men det virker jo veldig stress, pluss vi får ikke vært der sammen. Tanker, tips, råd og erfaringer mottas med stor takknemlighet!

Hadde spurt dem om det var greit å ta med barnet nettopp pga. alder. Vi hadde også barnefritt bryllup, men babyen til forloveren fikk selvsagt bli med. Vi hadde også med babyen vår i et barnefritt bryllup i Sverige. Det var helt greit for dem. De skjønte jo at vi hadde måttet takke nei om vi ikke fikk tatt med lille. Spør.

Vi hadde ikke barn i bryllupet vårt, (annet enn tantebarna våre frem til festen :smiley-angelic002), og jeg regnet med at vennepar som bodde i nærheten ordnet seg barnevakt for sine barn (ingen i nærheten hadde baby). Men et vennepar som var tilreisende hadde baby, og de var jo selvsagt velkommen med baby. Da var baby med i vogn under middagen og så var de veldig heldig med at hans foreldre tilbydde seg å være med på reisen og passe baby (husker ikke hvor gammel han var) slik at begge fikk være med senere på festen uten baby, og de overnattet på hotellet hvor festen ble holdt. Da kunne en av foreldre fort gå til rommet skulle det være noe.
Nå begynte ikke babyen å gråte under middagen, men jeg så at de gikk litt frem og tilbake, men det var ikke til forstyrrelse selvfølgelig, alle skjønner jo det med baby :happy: Blir det mye gråting tenker jeg det kam være lurt å sjekke om det er mulig å gå «utenfor». Vi var på et stort hotell så ingen problem å gå til et annet rom skulle det være behov, men det kommer jo ann på lokalitetene.
Kanskje du kan tenke på noen mulige løsninger i forkant og så høre med brudeparet om det høres greit ut? Bruden har sikkert ikke tenkt på det i forkant, hun har sikkert nok å tenke på så det er ikke frekt ment at hun ikke selv har tatt kontakt med deg. Jeg hadde hodet fult selv av planleggingen og ingen erfaring med baby så det var venninnen min som tok kontakt og spurte, selv om jeg vet at jeg burde ha tenkt på det i forkant og tatt kontakt selv så klarer man ikke alltid å tenke på alt…. Hvis de sier nei til baby så er det helt innafor å takke nei til invitasjonen også tenker jeg…

Last edited:
Takk for fine råd og for at dere deler erfaringene deres! Jeg forklarte situasjonen, men det ble dessverre nei til baby likevel pga støy (selv om vi har verdens roligste baby...). Vi har valgt å sende den ene av oss, også blir den andre hjemme med baby. Veldig leit, men vi finner ingen annen løsning. :-/

Vi tok med moren min, sov på AirBnb

Back
Topp