Baby bare kaver om natten

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hei

Min straks 4 måneder gamle baby sluttet plutselig å sove om natten når hun var ca. 3 måneder. Før dette sov hun nesten hele natten, kun avbrutt av én amming i 5-tiden. Jeg tenkte først at dette kunne være den berømte "3-månederskrisen", men det er altså slik fremdeles, 4 uker etterpå!

Hun spiser godt om kvelden og legger seg når hun er trøtt, en gang mellom kl 21-22. Da sovner hun selv i egen seng uten problemer og kan sove en time eller to. Så våkner hun av kaving, fekting med armer og ben og av at hun kaster hodet fra side til side. Jeg tar henne opp, ammer, forsøker å få henne til å rape (vanligvis uten hell) og legger henne på nytt. Hun sovner igjen av seg selv uten problemer, men begynner kavingen etter 10-20 min. Slik ser resten av natten ut; spise, prøve å rape, sovne, kave..

Dette gjør at vi kanskje får 2-3 timer usammenhengende søvn i løpet av natten.

Det virker for meg som at det er luft som plager henne. Hun raper godt etter amming på dagtid, men får av en eller annen grunn ikke ut rapen om natten.

Hva kan jeg gjøre?

(Hun er ellers frisk og fornøyd og problemene ser ikke ut til å påvirkes av oppstart med grøt eller andre ting)
 
Har litt samme problem her og lurer fælt på ka som er problemet...
Han sover fra vi legger han 21-22 og bråvåkner ved midnatt, så sover han 2-3 timer og etter det er det amming kvar time resten av natta...han bare sutter litt, så trur ikkje det er fordi han er sulten kvar gang...litt frustrerende, for føler det er noe galt siden han skriker kvar gang...
 
Kommer det noe ut andre vei? Mini her kaver mye hvis det er promp på vei. Grøt kan visst gi hard mage. Kanskje litt sviskemos i tillegg er en ide?
 
Kommer det noe ut andre vei? Mini her kaver mye hvis det er promp på vei. Grøt kan visst gi hard mage. Kanskje litt sviskemos i tillegg er en ide?

Hun promper en del, men ikke mer nå enn tidligere når hun sov godt om natten. Sviskemos ved siden av grøt skal jeg begynne å gi, men mangelen på søvn startet altså flere uker før vi begynte med grøt.
 
Kan det vara tänder på väg ?
Ont i magen av något du har äter?

Min höll också på så där ..det var magont och luft som plågade henne .
 
Kan det vara tänder på väg ?
Ont i magen av något du har äter?

Min höll också på så där ..det var magont och luft som plågade henne .

Jeg kjenner ingen antydning til tenner, men det kan jo hende. Men ville det da vart så lenge som 4 uker?

Jeg prøver å holde meg unna alle de tingene som er typiske for magevondt, men det kan jo være noe jeg ikke vet om selvfølgelig. Har egentlig ikke tenkt at det er noe slik siden hun er så blid og fornøyd på dagtid.
 
Kanskje det er eit behov for kroppskontakt og nærheit? Småen her kavar og fektar òg, men om han får ligge inntil mamma, er alt berre velstand. Samsoving er vertfall det beste middelet for nattesøvn til mamma og mini her
 
Kanskje det er eit behov for kroppskontakt og nærheit? Småen her kavar og fektar òg, men om han får ligge inntil mamma, er alt berre velstand. Samsoving er vertfall det beste middelet for nattesøvn til mamma og mini her

Jeg tenkte det samme og forsøkte å ta henne opp i sengen, men det fungerte ikke. Vesla lå like urolig og sovnet ikke av seg selv
 
Akkurat sånn har vi det også!! Har gått fra å våkne 1-2 ganger om natten til å våkne annenhver time... fryktelig slitsomt. Men hun roer seg litt når hun får ligge i min seng.. kanskje det har noe med nærhet å gjøre. Men hun våkner jo likevel mye oftere enn før uansett hvor hun sover... hva er greia!? :p
 
Akkurat sånn har vi det også!! Har gått fra å våkne 1-2 ganger om natten til å våkne annenhver time... fryktelig slitsomt. Men hun roer seg litt når hun får ligge i min seng.. kanskje det har noe med nærhet å gjøre. Men hun våkner jo likevel mye oftere enn før uansett hvor hun sover... hva er greia!? :p

Godt spørsmål! Jeg skjønner hvertfall ingenting :p
 
Kanskje tenner eller kanskje det hjelper å ta den lille opp for en rapp og deretter leggen igjen. Her har vi slitet masse med tenner, i flere mnd. Og for 2 dager siden, viste den første tannen seg:)
 
Back
Topp