Baby bæsjer ikke

Teidi

Betatt av forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Jeg er litt bekymret, har dere litt tips eller råd? Lillegutt på 2 uker og 6 dager har ikke bæsjet på en uke nå. Han gråter mye og er tydelig ukomfortabel. Gulper mye. Han får pupp men også litt MME ca 2 flasker på 60 ML i løpet av dagen da jeg ikke hadde nok melk til han.
Vi sykler med beina hans, masserer magen og prøvd varmt bad men ingenting hjelper han til å få bæsje. Vurderer å ringe fødeavdelingen eller legevakten men er litt redd for at de ikke ville sette pris på det og at jeg kan virke lettere hysterisk? Hva ville dere ha gjort?
 
Mener at de første 6 ukene så burde nyfødte ha daglig avføring, så jeg hadde tatt en telefon :)
 
Jeg er litt bekymret, har dere litt tips eller råd? Lillegutt på 2 uker og 6 dager har ikke bæsjet på en uke nå. Han gråter mye og er tydelig ukomfortabel. Gulper mye. Han får pupp men også litt MME ca 2 flasker på 60 ML i løpet av dagen da jeg ikke hadde nok melk til han.
Vi sykler med beina hans, masserer magen og prøvd varmt bad men ingenting hjelper han til å få bæsje. Vurderer å ringe fødeavdelingen eller legevakten men er litt redd for at de ikke ville sette pris på det og at jeg kan virke lettere hysterisk? Hva ville dere ha gjort?
Føler du at det meste kommer i retur? Jeg opplevde det samme med min gutt, og det ble bare verre og verre med gulp/sprutoppkast. Han hadde pylorus stenose og måtte opereres på Ullevål… så ta for all del kontakt med legevakta!
 
Føler du at det meste kommer i retur? Jeg opplevde det samme med min gutt, og det ble bare verre og verre med gulp/sprutoppkast. Han hadde pylorus stenose og måtte opereres på Ullevål… så ta for all del kontakt med legevakta!
Huff da. Det varierer hvor mye han gulper. Ikke så ofte sprutoppkast. Mistenker refluks som to av døtrene mine også har hatt. Tenker jeg tar kontakt med legen om det i morgen.
Han har nemlig endelig bæsjet! Det var nok et desperat rop om hjelp her på forumet som skulle til :D
 
Naprapat hjalp på andre barnet mitt. Hun fikk pupp og 1-2flasker mme daglig. Slet med magevondt og gikk tid mellom bæsjingene. Etter 2-3 behandlinger der så kom det ut noe rar litt klumpete bæsj, og hun ble myyye bedre.
 
Maltekstrakt i melka pleier å hjelpe på forstoppelse. Begge mine har strevd med magen og har hatt god effekt.
 
Maltekstrakt i melka pleier å hjelpe på forstoppelse. Begge mine har strevd med magen og har hatt god effekt.

Dette har funket på alle mine 5 barn også så den anbefales virkelig
 
Sniker fra juni. Jeg ga ikke flaske men minste kunne gå opp til 9 dager første tiden uten bæsjebleie. Jeg ble veldig stresset da jeg og hadde hørt og erfart med tidligere barn at de skulle bæsje hver dag, men i følge helsestasjonen var det store variasjoner der og.
Vær obs på at malt kan og gi motsatt reaksjon, så les nøye på hvor lite du skal ha i flasken :)
 
Back
Topp