Baby 7 mnd og mme

• Trådstarter Trådstarter tuva
  • Opprettet Opprettet
T

tuva

Guest
Håper noen kan hjelpe meg.
Vesla på litt over 7 mnd er ikke så glad i mme for tia. Får nå 3 flasker daglig som tilsvarer 450 ml. Den første flasken går greit for da er hun super sulten. Men flaske nr 2 sliter vi med å få ned. Hun vrir seg unna, spytter ut, er veldig opp tatt av å ta meg i ansiktet og gjøre alt mulig anney i stedet for å drikke. Hvis jeg får i henne litt av denne flasken så gulpes det stort sett opp igjen. Når jeg gir hun flasken er det 4 timer siden sist måltid så jeg vet at hun er sulten. Lurer på å rett å slett kutte ut denne og heller gi brød og frukt og vann?

Men da får hun kun 300 ml i døgnet, er det litt lite?
I tillegg får hun grøt ×2, middag og frukt..

Hvor mye mme trenger hun egentlig?

Mme skal vel fortsatt være hovedmaten hennes. Kanskje du burde byttet ut et grøtmåltid istedet?
Mi snuppe drakk aldri mye mme, småfortvilet men hun ville ikke ha rett og slett. Drakk kanskje 100 ml 4-5 ganger om dagen. Har gått greit det :)

Så lenge de får fast føde er det ikke noe galt i å kutte ut flasker. Vi gjorde det når dattera vår ble sånn med mme. Men kanskje brødskive så mme. De forandrer jo også antall måltider om dagen. Hu her spiste 4 så 3 og er oppe i 4 igjen.

Ja og når de spiser fast føde blir det hovedmaten når det går fint. Er jo noen barn som ikke vil ha noe mme etter 6 mnd og er ikke noe galt i det.

Her får guttungen på 8 mnd tilbud om 150-180ml mme til frokost, lunsj og kvelds. Men som regel drikker han kun halve flasken. Han spiser grøt til frokost og kvelds, brødskive og fruktmos til lunsj, og vanlig middagsglass til middag. Gir han vann til middag og ellers på dagen om han virker tørst.
Ville ha tilbudt mme til måltidene fortsatt og bare gitt vann ellers.

Jeg tilbyr jo mme til alle måltidene bortsett fra middag. Om morgenen går det greit og om kvelden går det greit, men blir jo bare 300 ml tilsammen..

Jeg tilbyr jo mme til alle måltidene bortsett fra middag. Om morgenen går det greit og om kvelden går det greit, men blir jo bare 300 ml tilsammen..
Så lenge ungen virker fornøyd og ikke går ned i vekt ville jeg ikke ha bekymret meg :)

Back
Topp