Baby 7,5 mnd som roper

Bkno3731572

Andre møte med forumet
Hei, lillegutt holder på å drive oss til vanvidd med roping for tiden. Kjenner jeg begynner å bli skikkelig lei.
Han roper når han er fornøyd, sulten, trøtt, kjeder seg osv. Altså: ingen rød tråd. En ting er her hjemme, men han er også ekstremt høylytt ute blant folk. Skremmer de andre ungene på treff, folk på kafe hopper i stolen når han setter i gang, umulig å føre en samtale osv. Det er roping/vræling han driver med. Skal sies at han gråter besten aldri.
Dette har pågått i snart 2 måneder, og min venting på at denne fasen skal gå over, har ikke gitt resultater.
Er det noen andre som har hatt babyer som har vært ekstremt høylytt? Har det gått over? Hvor lenge har de holdt på? Er det noe man kan gjøre for å få baby til å forstå at man ikke skal bruke utestemmen inne så tidlig?
Vil bare poengtere at dette ikke handler om søt babypludring...
Hilsen fortvilet mor som har begynt å isolere seg fra resten av verden..

Hører han kanskje dårlig?

Det virker ikke sånn. Han responderer raskt på navnet sitt, og snur hodet etter lyder. Er ekstremt nysgjerrig, så hodet går omtrent rundt på han:)

Det er ikke lenge til de begynner å respondere på negative tilbakemeldinger, som "nei" og slik.
Skjønner dette kan være veldig slitsomt og sjenerende blandt folk. Når min stesønn var rundt 10 mnd begynte han å skjønne "nei" og responderte raskt på det! Først med surleppe, men så skjønte han at nei betyr nei.
Håper det bare er en fase da, han syns sikkert dette er kjempegøy og spennende stakkar liten <3

Nabogutten er helt lik, og gutten min er ofte livredd for ham når han holder på som verst :P han begynte vel ved 5,5 mnd og holder fortsatt på, men ikke like mye. Er 9,5 mnd nå. Tar vel en stund før de skjønner sånt? Han er nok bare begeistret og det er hans måte å kommunisere på :-S kanskje bare viktig å ikke få han til å tro at det ikke er ok å prate eller uttrykke glede? Sånn, selv om det er irriterende og litt sjenerende!

Hei, nei vi har ikke sjekket hørsel, men har ikke sett andre tegn til at han hører dårlig. Som nevnt ovenfor så er han ekstremt nysgjerrig, og hodet går omtrent trill rundt når det er noe som skjer rundt han. Når jeg ammer, må det være helt stille rundt oss, og far får ikke så mye som bla i avisa...men kanskje vi burde sjekke allikevel?
Det som er frustrerende er å ikke vite hvordan jeg skal reagere når han setter i gang for eventuelt å forebygge ett fremtidig mønster. Eller om jeg bare skal la han være i fred å gjøre sine ting. Helsesøster sier jeg kan hysje mildt på han, ikke gi han oppmerksomhet etter skrik men vente til han har normal stemmenigjen, og også å avlede når vi er ute blant folk. Og det er forsåvidt greit. Men jeg synes ikke det har hatt noen effekt hittil. Avogtil føles det som om han tester meg også. Ser på meg og skriker til for å sjekke reaksjon. Når han ikke får reaksjon gjør han det flere ganger. Er det ikke litt tidlig å starte med dette allerede ved 7 mnd?
Huff, mange bekymringer for denne lille krabaten. Livredd han skal bli ett krevende, bråkete barn. Både jeg og far er rolig og stillferdig av oss, så han har det ikke fra oss...:)

Hehe, høres slitsomt ut :) Min er en god del større, og har også ropt en del. Gjør det ofte nå når han vil ha noe, mister noe på gulvet som han vil jeg skal plulle opp osv. Noen ganger skriker han bare uten grunn. Ikke sur eller noe, bare roping. Tester sikkert stemmene sine da. Nå er jeg lei ropingen når han vil ha noe, og prøver å forklare at han skal spørre på en ordentlig måte, og at det ikke er nødvendig å skrike hele tiden. Han forstår godt nå, og har begynt å "spørre" mer enn før i alle fall. Du må nok bare være tålmodig, og det går nok over etterhvert. Greit å få sjekket hørselen da, selv om han tilsynelatende virker som å høre godt..

Hei, lillegutt holder på å drive oss til vanvidd med roping for tiden. Kjenner jeg begynner å bli skikkelig lei.
Han roper når han er fornøyd, sulten, trøtt, kjeder seg osv. Altså: ingen rød tråd. En ting er her hjemme, men han er også ekstremt høylytt ute blant folk. Skremmer de andre ungene på treff, folk på kafe hopper i stolen når han setter i gang, umulig å føre en samtale osv. Det er roping/vræling han driver med. Skal sies at han gråter besten aldri.
Dette har pågått i snart 2 måneder, og min venting på at denne fasen skal gå over, har ikke gitt resultater.
Er det noen andre som har hatt babyer som har vært ekstremt høylytt? Har det gått over? Hvor lenge har de holdt på? Er det noe man kan gjøre for å få baby til å forstå at man ikke skal bruke utestemmen inne så tidlig?
Vil bare poengtere at dette ikke handler om søt babypludring...
Hilsen fortvilet mor som har begynt å isolere seg fra resten av verden..

Akkurat sånn vår baby holder på også:) hun er 8 mnd å hun hyler kjempe høyt når hun er glad, sulten, trøtt, pratsom o.l Hun hyler så høyt at det gjør vondt i ørene. Gjort det i ca 2 mnd nå så jeg håper det går over snart:)

Back
Topp