Baby 5 mnd søvn på dagtid

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei! Har en baby som er mye urolig og våken på natt.. jeg lurer rett og slett på om det blir for mye søvn på dagtid?.. her soves det som regel 3 dupper om dagen.

Står opp rundt 7 på morgenen
Dupp 1. Ca kl 9: 1,5-2,5timer
Dupp 2. Ca kl 12:1,5-2,5 timer
Dupp3. Ca 3 hall4: 30min-1,5t

Legger seg for kvelden rundt halv7 tiden

Tror dere det blir for mye dagaøvn, at vi må vekke henne etter en stund? La henne senere på kvelden før, men hun holder på å gnu ut øynene sine da!..

Hvilke rutiner har dere for søvn?
 
Når de er så små så tror jeg nok ikke det finnes for mye søvn, men det finnes alltid unntak så jeg tørr ikke være bastant. Søvn avler gjerne søvn. Noen babyer er bare urolige på natters tid, uten at det er noe, det er bare vanlig til baby å være. Storesøster var slik, hun sov mye urolig på natt, og var heller ikke storsover på dagtid :p
Hun hadde fysiske årsaker for det, men jeg slo meg bare til ro med at det var slik før vi fant ut av det. Da var det væske i mellomøret og kronisk mellomørebetennelse, så var ubehagelig å ligge.

Lillesøster er straks 5 mnd, og hun er annen type enn storesøster. Hun har alt fra 2-5 dupper pr dag, spørs litt hvor lenge duppene hennes er.
Sover fra 20 om kvelden og til 08 på morgenen.
Ingen faste duppetider, annet enn at det går 1.5 til 2 timer max mellom duppene, det må jeg også følge med, hvis ikke blir hun vanskeligere å få til å legge og/eller blir overstimulert. Hun må sove siste dupp mellom 16-18 engang, hvis ikke så blir hun vanskelig å legge på kvelden.
En dag ser sånn ca slik ut (med forbehold)
08 står opp
0930 sover (kan da sove alt fra en til fire timer, så duppene utover dagen avhenger veldig på hvor lenge hun sover) ☺️ Sover hun en times tid så er hun klar for ny dupp i 12-1230 tiden, sover hun i tre-fire timer, så sover hun igjen i 15-16 tiden
 
Back
Topp