Baby 3 måneder som spiser oftere om natten enn på dagen:(

Bkno9112182

Blir kjent med forumet
Hei alle fine jenter.

Jenta mi på 3 måneder har endt opp med å amme hele natten lang. På dagen går det lengre mellom måltidene, sover gode lengre perioder. Så har vi da endt opp med å amme hele natten. Dette har pågått i tre måneder nå, og jeg sover seriøst ingenting:sad010har en treåring og, og med stengt barnehage frem til nylig i disse koronatider, har jeg ikke sovet dag heller. Vi har prøvd forskjellige ting, men det ender alltid opp med at hun slokner sent en gang før 23/24, så går det maks 2 timer til neste amming, etter kl 3-4 er det en gang i timen og oftere.
Så starter dagen og det går lengre tid mellom:(

Hun har definitivt fått nok mat og blitt ei stor jente, veier ca 7 kg nå ved 11 uker...

Jeg sliter nå både fysisk og psykisk av søvnmangel merker jeg og er bare nødt til å finne en døgnrytme for søvn og mat som er til å leve med.

Legen på sist kontroll mente hun ikke trenger mer enn en amming pr natt nå, og bør trøste og berolige henne gjennom gråt noen netter for å venne av litt.

Hva mener dere kloke mammaer?:Heartred
Trenger sårt hjelp!:Heartred
 
Hva med å snu på flisa? Gi mest mat på dagtid, slik at babyen sover mer på natten - det er slik jeg har gjort det;)
 
Har ikke så mye råd, men det vil være bedre i perioder. Samsover dere? Isåfall kanskje du kan prøve eget rom en natt eller to (amme en eller to ganger i løpet av natten) og så tar far resten?

Mini er 7.5 mnd og ammer enkelte netter fortsatt hele natten :hilarious: andre netter bare 1-2 ganger
 
Back
Topp