Baby 2 måneder som knapt sover på dagtid

twinsplusone

Betatt av forumet
Han er litt over 2 måneder og har den siste uken nesten ikke sovet på dagtid. Jeg regner med at han vil ha lengre våkenperioder nå framover, men å knapt sove i det hele tatt var litt i overkant :confused:

Han kan sove 5-10 minutter i gangen inntil meg etter amming. Sovner fort ifb amming forresten, ser at han er trøtt i løpet av dagen. Tidligere har han stort sett sovnet greit i senga si på stua. Nå våkner han når han nærmer seg madrassen, uansett hvor godt han eventuelt sover etter amming. Han kan sove på (og noen ganger litt etter) trilletur og i bil, men våkner som regel fort igjen når vogna eller bilen stanser. Har kjøpt bæresjal, men foreløpig er han ikke imponert :p Får liksom ikke gjort så mye i huset, så det ser til enhver tid bomba ut. Våkner oftere på natta også, i tillegg til eldre søsken som våkner på natt, så det blir dårlig med søvn på ho mor :confused: Men han er stort sett i godt humør da, bank i bordet :happy:

Er det flere som har opplevd dette, og gikk det seg til igjen? Eller tips til hva man kan prøve for at han skal sove bedre på dagtid?
 
Vil bare si at jeg føler sånn med deg. Min baby var lik og sov ille dårlig de fødte 13 mnd. Hun hadde reflux da, så kanskje du kan ta en sjekk og finne ut om det er noe fysisk som kan plage babyen din ? Så har du iallefall sjekket ut evt låsninger osv. Ellers, vil det bli bedre. Ikke stress med hvordan huset ser ut, be heller om hjelp til husarbeid og sånn om babyen er klistremerke på deg/puppen og om forefallende husarbeid gjør deg stressa. Og evt ta imot hjelp om det er mulig til å sove en time eller to i ny og ne, et langt bad eller noe som gir deg energi. Ta vare på deg selv om oppi dette. Og lykke til, jeg håper det går seg til
 
Nr 1 sov kun i bæresele på dagtid, kunne til gjengjeld sove lenge der. Gikk pluttselig over ved 3-4 mnd og har siden sover veldig godt i egen seng
 
Min sov veldig lite når han var 8 uker pga magevondt. Sov maks 5-10 minutter om gangen på dagtid for å våkne av å bli rød i ansiktet og hylskrik. Klarte ikke å sove i bil eller vogn, det ble bare skriking. Her ble elektrisk vippestol redningen. Se bilde under :)
Bæresele hjalp også :)

upload_2019-10-27_11-10-17.png
 
Mine to har sovet lengst og best inntil meg på dagtid, så prøver å alltid ha en god og lang dupp slik hver dag, enten i bæresele eller i fanget. Da tåler minien nå bedre om de andre duppene blir kortere. Får gjort unna litt husarbeid mens mini er i bæresela, ellers benytter jeg ofte muligheten til å slappe av selv. Husarbeidet ordner seg når ting blir lettere :)
 
Han er litt over 2 måneder og har den siste uken nesten ikke sovet på dagtid. Jeg regner med at han vil ha lengre våkenperioder nå framover, men å knapt sove i det hele tatt var litt i overkant :confused:

Han kan sove 5-10 minutter i gangen inntil meg etter amming. Sovner fort ifb amming forresten, ser at han er trøtt i løpet av dagen. Tidligere har han stort sett sovnet greit i senga si på stua. Nå våkner han når han nærmer seg madrassen, uansett hvor godt han eventuelt sover etter amming. Han kan sove på (og noen ganger litt etter) trilletur og i bil, men våkner som regel fort igjen når vogna eller bilen stanser. Har kjøpt bæresjal, men foreløpig er han ikke imponert :p Får liksom ikke gjort så mye i huset, så det ser til enhver tid bomba ut. Våkner oftere på natta også, i tillegg til eldre søsken som våkner på natt, så det blir dårlig med søvn på ho mor :confused: Men han er stort sett i godt humør da, bank i bordet :happy:

Er det flere som har opplevd dette, og gikk det seg til igjen? Eller tips til hva man kan prøve for at han skal sove bedre på dagtid?

La ham sove på puppen. Husarbeidet kan vente. ;)
 
Back
Topp