Baby 10 mnd våkner hver 30 min på dagen

Bkno9394352

Første møte med forumet
Trenger hjelp/tips. Har en gutt som har "tullet" en del sia han var 6 mnd. På natta har han sovet godt frem til i 2 tiden, da startet gråtetoktene. Hiver seg bak i bue og er utrøstelig. Dette vedvarte frem til ca 9,5 mnd, ble litt bedre, men nå han han vært litt syk de siste to ukene så usikker på hvordan han er når han er blitt frisk igjen.
På dagen sover han nøyaktig 30 min før han våkner. Gråter høyt, men han er ikke helt våken. Vil sove, men er urolig. Vi må trille/bysse han i søvn.
Han begynte med fast føde ca 5,5 mnd ganmel. Har vært hard i magen og hatt en periode på 6 uker med bløt avføring og ofte avføring. Vært å sjekket hos lege, men de finner ingenting. Tatt avføringsprøver ifht smitte, urinprøver, ultralyd av mage(hos fastlege) for å se om han var full i tarmene/luft, men vanskelig å finne noe. Han hadde låsning i nakke og nede i ryggen, fikk behandling da han var ca 3 mnd. Han sov kun 15 min i slengen i vogna før behandlinga. Fra 4-6mnd alder sov han bedre og våknet uthvilt. Nå er det kun skrik. Har vært å sjekket hos Kiropraktor også da jeg trodde han kunne fått tilbake låsningene, men han fant bare litt nede i ryggen, som han mente ikke hadde betydning.
Han fikk 4tenner samtidig oppe da han var ca 9,5 mnd gammel, ble roligere på natta da, men hadde også begynt med Lactolose, så usikker på hva som var grunnen.
Gir han også SEMPER dråper da han tidligere fikk ut lufta av disse, usikker på om de hjelper. Noen som har erfaring med Semper?

Er såååååå sliten av å ikke få sove nå særlig på natta, og sitter nesten med jakken på når han sover ute i vogna.

Noen der ute som har opplevd noe lignende?

Har dere testet for matallergier? Noen allergier slår ikke ut på tester hos de minste, så hvis dere har testet negativt tidligere kan dere kanskje snakke med barnelege om å eliminere enkelte ting fra kosten.

Gutten min er allergisk mot melkeproteiner, men det kom ikke frem på allergitest da han var 3 mnd. Skal testes igjen når han er to år fordi legen mente testene er sikrere da. Han sov dårlig, i perioder maks 20 min om gangen dag og natt. Hadde hard avføring ca en gang i uka. Laktulose hjalp.

Ja. Fant ingen ting her heller. Med barnelege sa at allergi slår ikke alltid ut når de er så små. Og mange vokser det av seg. Så måtte bare vente til det gikk over. Evt prøve elimineringsmetoden.

Gjorde det som skulle til for at de sov. Etterhvert ble det etablert bedre søvnvaner. Men dagen handlet om å få baby til å sovne og at hun ikke skulle våkne igjen og sove lengst mulig om gangen.

Høres ut akkurat som elsdste vår var. Ingen av barna våre slår ut på tester, men eldste tåler ikke melk og yngste ikke egg og melk. Eneste måte å finne ut var elimineringsmetode

Back
Topp