Babler de mye?

Mon83

Glad i forumet
Emil sier noe som ligner på hei, noen ganger hadet, og så mamma. Har ikke hørt flere ord enn det. Han babler som en foss masse lyder da[;)] Er det andre her som ikke kan maaange ord enda?

Emilie babler også i vei på sitt eget språk hele dagen. Men hun kan også en del ord da. Mamma, pappa, borte, bø, Mira, tut-tut, se der, heia, osv. [:)]

Sandra sier mange ord..men babler også en hel del[:D]
Hun sier; Gakk gakk(and),brom brom(bil),hadet,nei,se,der,mamma og pappa[:D]

Her har vi ikke så mange ordenlige ord, kun mamma,pappa, bø og Ma (som betyr Mathias) ellers er det mye på hans språk[:D]
Min erfaring er at de barna som tar livet med ro, er lengre fremme finmotorisk og prater tidligere enn de som er tidlig ute grovmotorisk, min inkludert[:D]

Mamma,pappa, bø, heia,ja,JADA,se og MASSE babling:):)

nadia babler no veldig[:D] men noen forstålige ord kommer det ikke..

hei, mamma, tata (takk takk)... herregud, husker ikke om hun sier noe mer [8D] tror ikke det... men hun skjønner godt hva "natta" betyr, begynner å hyle hvis noen sier det til henne [8D]

hun blir sikkert å være en av de treigeste her inne når det gjelder språk, hun må jo forholde seg til 2 språk så [:)]

ja nå huska jeg, hun sier bø også.. og noen ganger borte bø faktisk, hehe, men som oftest bare bø

Lite ord her,litt mamma og noe som ligner pappa, ellers masse babling.

Leonora sier mamma, pappa,gi meg,vekk,bestemor (på vårt språk)
På norsk så kan hun Hei,hade,mamma

Ellers så babler hun hele dagen. Syntes hun er kjempe flink som lærer begge språkene i tillegg til sitt eget (baby)språk[8D][:D]

Han babler som en foss, og høres jo ut som en skikkelig skravleper [:D] Men det skjønner vi ikke så mye ta ennå..

Men han kan ord som: mamma, pappa, memi (Emil som er storebror), mimmi, nei nei (samtidig som han rister på hodet), hei, tittei, baby, namnam, ma (mat), ne (vil ned)

ORIGINAL: Maryan84

ORIGINAL: leonorasmamma

Ellers så babler hun hele dagen. Syntes hun er kjempe flink som lærer begge språkene i tillegg til sitt eget (baby)språk[8D][:D]

Litt nyskjerrig jeg[8D] Hva er deres språk?
Er jo kjempebra å lære to språk på en gang... og en utrolig fin ting å ha med seg[:)]

Niklas har endel ord, men babler mest... han babler i ett, synger og jodler på sitt eget språk[:D][:D]

Jeg og..
Kom jo på da. at han også sier tatt tatt (takk takk). Men ha forstår mye av det jeg sier, f.eks skifte bleie, bade, gå opp, gå på do, og ut. Sikkert mer men det var det jeg kom på akkurat nå[:D]

ORIGINAL: Maryan84

ORIGINAL: leonorasmamma

Litt nyskjerrig jeg[8D] Hva er deres språk?
Er jo kjempebra å lære to språk på en gang... og en utrolig fin ting å ha med seg[:)]

Niklas har endel ord, men babler mest... han babler i ett, synger og jodler på sitt eget språk[:D][:D]

Hihi. Er lovt å være nyskjerrig.
Språket kalles albansk (Men vi er fra Kosovo[;)])
Hs og lege er veldig på at vi kun skal snakke albansk til henne, men siden jeg snakker bedre norsk enn albansk så blir det naturlig for meg å snakke norsk til henne (Jeg snakker albansk til henne også).
Syntes hun er veldig flink som lærer begge språkene[:)]Stolt av tulla mi ja[:D]

Her bables det hele tiden, fra han våkner til han sovner[:D][:D].  det er SÅ koselig å høre på!  Han peker på alt (tror han er veldig nysgjerrig) og sier DA? DA? DA? og når vi løfter opp det han peker på og sier hva det er smiler han og går til neste ting.  Elsker det!  Ingen klare ord enda, men jeg tror han tror selv at han snakker flytende[;)]

Her driver vi også med to språk. Mannen er halvt britisk, og foreldrene hans (som passer to-tre ganger i uken) snakker bare engelsk med han, mens vi snakker for det meste norsk. Mannen leser derimot nesten bare bøker på engelsk til han.

Hmmm, hun babler masse og noen ganger hermer hun opp igjen etter oss, samt at hun kan noen ord som hun sier. Andre ord ser man at hun skjønner hva er...[:D]
Hun sier pappa, bæill (ball), hei, badda (bade). Hun sier mamma og men ikke mye. [&o]
Hun forstår pus, hadet, vinke, kose, nuss + noen som ikke kommer på ifarta.

Ho skrevler hele tiden.. ikke mye e skjønner men mamma og pappa hei hurra og haral har
ho sakt[8D]

Babler ikke så mye her... bergenser vettu, sier ikke så mye de [8D]
Han sier mamma til alle, pappa bare om vi retter, nam nam, hei, hænne, dærr, sssse (lesper), og om jeg spør hva pusen sier : maaaaoooooo [8D]

Forstår godt hva vi sier da. På do, spise, ut, henne vovven, lys,
Elsker musikk og om det kommer en sang han liker så er det full krypings til radioen og sitter der og vugger til sangen er ferdig [8D] liker listepop!!

Lillemann sier hei, nei og mamma. Møøøø til pusen og off til hunden. Og når vi nyser hermer han og sier hæddæ [:D] Ellers er det mye babling, ja [:D]

*kom på ord han klarer å si, baby! Dvs. han sier "bebe"* Hi-hi.

mye babling her også...så han har mye på hjerte=)
noen ord som hei, takk, nei,ssspppuss(pus) gang(vet ikke helt hva det betyr)

Back
Topp