B6 (pyridoksin)

Seawave

Elsker forumet
Jeg vil bare dele en åpenbaring jeg har fått.
Forige svangerskap hadde jeg HG (ekstrem svangerskapskvalme), og har dermed fått anbefalt av gyn å starte på kvalmestillende så snart kvalmen kom snikende. Skulle først prøve med reisesyketabletter. Da kvalmen kom før helga prøvde jeg postafen, uten effekt - akkurat som sist. Aldri fynka på meg.
Så fikk jeg tips om å prøve b6. En smule skeptisk kjørte jeg til apoteket og kjøpte b6. Tok en halv tablett, for å begynne forsiktig, og det gikk bare en halvtimes tid så var kvalmen borte! Har fortsatt å ta en halv tablett morgen og kveld, og har ikke vært kvalm siden!
Gikk fra å henge over doskåla til å ikke kjenne kvalme i det heletatt.
Hvorfor var det ingen som tipsa meg om dette i forige svangerskap? Seriøst, det er jo helt fantastisk! Også noe med så lite bivirkninger også da :rolleyes:
Håper effekten holder seg.
Ville bare tipse, siden jeg skulle ønske noen hadde tipsa meg om dette forige svangerskap :)

Jeg vil bare dele en åpenbaring jeg har fått.
Forige svangerskap hadde jeg HG (ekstrem svangerskapskvalme), og har dermed fått anbefalt av gyn å starte på kvalmestillende så snart kvalmen kom snikende. Skulle først prøve med reisesyketabletter. Da kvalmen kom før helga prøvde jeg postafen, uten effekt - akkurat som sist. Aldri fynka på meg.
Så fikk jeg tips om å prøve b6. En smule skeptisk kjørte jeg til apoteket og kjøpte b6. Tok en halv tablett, for å begynne forsiktig, og det gikk bare en halvtimes tid så var kvalmen borte! Har fortsatt å ta en halv tablett morgen og kveld, og har ikke vært kvalm siden!
Gikk fra å henge over doskåla til å ikke kjenne kvalme i det heletatt.
Hvorfor var det ingen som tipsa meg om dette i forige svangerskap? Seriøst, det er jo helt fantastisk! Også noe med så lite bivirkninger også da :rolleyes:
Håper effekten holder seg.
Ville bare tipse, siden jeg skulle ønske noen hadde tipsa meg om dette forige svangerskap :)
Oi dette hørtes interessant ut. Måtte du ha resept? Jeg har prøvd både afipran og zofran uten noe særlig effekt

Oi dette hørtes interessant ut. Måtte du ha resept? Jeg har prøvd både afipran og zofran uten noe særlig effekt
Nei, det er ikke krav om resept for å kjøpe b6, det er bare ett vitamin :-) Men det står ikke fremme i hyllene, man må spørre om det, så henter dem til deg.
Jeg ble helt overveldet av effekten! Jeg er seriøst ikke ett snev av kvalm lengre :rolleyes:

Tusen takk! Jeg har lest dette, men trodde ikke det var sant. Skal kjøpes i morgen! :D

edit: Da har jeg bestilt fra Farmasiet :D Takk for tips ;)

Last edited:
Det var neste ting på lista jeg skulle prøve mot kvalmen forrige gang, men så mista jeg. Har hørt flere ha effekt av det :)

Har prøvd dette i dag. Foreløpig ingen effekt :( Skal gi det noen dager til, men har ikke akkurat troen.

Back
Topp