B12/6 mot kvalme

Makene94

Andre møte med forumet
Gikk fra å være sengeliggende til å ha helt normale dager kun med litt uggen-følelse! Kjøpte spray på apoteket med B vitaminer som hjalp så sykt! Tips hvis flere der ute sliter :)
 
Send meg link /bilde jeg skal på apoteket i morgen :dance011
 
Ja men så få se hvordan den ser ut da :laughing001 Jeg dæver her :hungover: haha
 
Er det nesespray eller i munnen eller ræva ? :laughing021Jeg har b vitamin tabletter og B6/12 mener jeg . Hadde noe mangel på det i vinter .
 
Jeg er i uke 10+0 . Sist svangerskap var jeg så sinnsykt kvalm fra uke 6-17. Men nå finnes jeg ikke kvalm. Hadde b12 mangel så har startet på tabletter.... kan det være derfor jeg ikke er kvalm denne gangen?
 
Jeg er i uke 10+0 . Sist svangerskap var jeg så sinnsykt kvalm fra uke 6-17. Men nå finnes jeg ikke kvalm. Hadde b12 mangel så har startet på tabletter.... kan det være derfor jeg ikke er kvalm denne gangen?
Tror det fortsatt er et stort mysterium hvorfor noen blir kvalme og andre ikke. Flere studier viser at vitaminmangel (spesielt B6 tror jeg) kan gjøre kvalmen verre. Men det betyr samtidig ikke at alle som er kvalme har lave verdier på vitamin. Godt å høre at du slipper dette plagsomme symptomet dette svangerskapet :Heartred
 
Jeg er i uke 10+0 . Sist svangerskap var jeg så sinnsykt kvalm fra uke 6-17. Men nå finnes jeg ikke kvalm. Hadde b12 mangel så har startet på tabletter.... kan det være derfor jeg ikke er kvalm denne gangen?
Var også konstant kvalm frem til uke 18 forrige gang, helt annerledes nå, ingen endring i vitamininntak. Begynte i samme sporet i uke 4 denne gangen og er kvalm i perioder, men kan ikke sammenlignes. Tror bare graviditeter er veldig forskjellige. (Selv om jeg jo liker å leke med tanken på at det kanskje er jente denne gangen. :angel8)
 
Tror det fortsatt er et stort mysterium hvorfor noen blir kvalme og andre ikke. Flere studier viser at vitaminmangel (spesielt B6 tror jeg) kan gjøre kvalmen verre. Men det betyr samtidig ikke at alle som er kvalme har lave verdier på vitamin. Godt å høre at du slipper dette plagsomme symptomet dette svangerskapet :Heartred
Jeg også trodde det kunne være mangel . Nå har jeg hatt mangel og tatt ekstra vitaminer og nye blodprøver og de var blitt fine . Men jeg blir likevel kjempe dårlig . Kanskje jeg vitaminene faller drastisk, men rart det også for vi tar jo blodprøver føre uke 12 og de er jo fine som regel :) det forskes på som bare det og de finner vel et svar . Selv hunder blir kvalme og kaster opp når de blir drektig . Der skjer det heller ikke med alle . Noen får dårlig appetitt og andre mer . Så hormonelt er det jo . Skikkelig dritt hormon hehe
 
Var også konstant kvalm frem til uke 18 forrige gang, helt annerledes nå, ingen endring i vitamininntak. Begynte i samme sporet i uke 4 denne gangen og er kvalm i perioder, men kan ikke sammenlignes. Tror bare graviditeter er veldig forskjellige. (Selv om jeg jo liker å leke med tanken på at det kanskje er jente denne gangen. :angel8

Var også konstant kvalm frem til uke 18 forrige gang, helt annerledes nå, ingen endring i vitamininntak. Begynte i samme sporet i uke 4 denne gangen og er kvalm i perioder, men kan ikke sammenlignes. Tror bare graviditeter er veldig forskjellige. (Selv om jeg jo liker å leke med tanken på at det kanskje er jente denne gangen. :angel8)
Ja det virker som det er veldig forskjellig! Jeg er jo veldig fornøyd med å slippe den kvalmen nå, men blir litt redd det er noe galt også! Fikk også gutt sist, hadde vært så stas med jente nå❤️ vi får krysse fingrene
 
Så heldig du er som ha sluppet kvalmen nå @SKims . Her har den hvert stabil uggen hele dagen , værre mot sult og værre på kvelden . I går kasta jeg opp på mårran , så nå har det starta for min del . Utrolig kjedelig . Føler meg bra rett etterpå , men går rett i dass et par timer etterpå .
 
Så heldig du er som ha sluppet kvalmen nå @SKims . Her har den hvert stabil uggen hele dagen , værre mot sult og værre på kvelden . I går kasta jeg opp på mårran , så nå har det starta for min del . Utrolig kjedelig . Føler meg bra rett etterpå , men går rett i dass et par timer etterpå .
Huff. Føler med deg, husker godt hvordan det var sist. Håper kvalmen din snart blir bedre ❤️
 
Back
Topp