B-vitaminer for og unngå håravfall...?

Rosica

Elsker forumet
Det er jo vanlig at man mister myyyyyye hår 3-4 mnd etter at babyen har kommet til.
Jeg mistet ekstreme mengder hår! Jeg gikk fra og ha langt, fyldig og bølgete hår ned til rompa. Da Kristoffer var ca 3 mnd begynte det og falle av. Hårtykkelsen min ble halvert på 2 mnd og jeg måtte klippe av meg mesteparten av håret.
Har fortsatt ganske tynt hår, men det har begynt og bli litt tykkere innerst.

Uansett; nå er jeg LIVREDD for at det samme skal skje igjen. Vurderer sterkt og begynne og ta B-vitaminer når lillesøster kommer til, slik at jeg KANSKJE kan unngå de største hårtapene denne gangen.

Noen som har erfaring med dette? Hørt om noen som har erfaring?
Må vel ta det opp med jm eller lege også, i tilfelle det ikke er bra for babyen at jeg tar ekstra b-vitaminer..... [&:]

Det samme skjer nok igjen, og grunnen til at det er tykkere innerst nå, er fordi håret gror mer når man er gravid - (for å liksom beskytte - fra gammalt av, når kroppen var dekka av pels) og så når man har født trenger man ikke denne beskyttelsen lenger, så da faller det av..

Ei venninne av meg på januarforumet, Silje1982 ville motvirke effekten når hu fikk nr.2, (forhold til nr.1) - så jeg tror hu tok noen vitaminer (sikkert b-vitaminer, men mener det var noe andre og kanskje..) pluss noe spesielt hu brukte i håret - så prøv å ta kontakt med henne og spør.

Jeg mener hu hadde effekt av det - for hu skulle ihvertfall gjøre det samme igjen denne gangen..

Og det KAN være at hu begynte med det før fødsel - jeg husker ikke alt..

når jeg tenker meg om bør jeg kanskje vurdere å gjøre det samme selv, for jeg har tynt hår i utgangspunktet, og sist klaget min mor veldig når jeg begynte å miste hår, at det var så tynt.. (og det var det og da.. [&o] )

Og ble egentlig ikke ordentlig bra før jeg ble gravid igjen...

Selv om det da var gått 1 år siden jeg mista hår..

Jeg syntes selv jeg fikk viker en stund etter at førstemann var født. Det er hormoner under svangerskapet som gjør at vi ikke røyter som normalt, etter barna er født så mister vi det håret vi normalt sett ville mistet over en lengre periode over en mye kortere en.

B-vitaminer skal jo være bra for håret men jeg er ikke så sikker på om det vil hjelpe noe i dette tilfellet rett og slett fordi det ikke er noe unaturlig håravfall pga. vitaminmangel.

har aldri fått noe tykkere hår av å ta B-vitaminer, men det har vokst fortere her da.

Sist kjøpte jeg en shampo og et "serum" til å ha i hodebunnen hos frisøren da jeg begynte å miste håret. Jeg synes det hjalp i form av at det vokste fortere ut igjen, men det kan godt være troa som hjalp...[:)]

Håret mitt ble i alle fall normalt igjen etter hvert, så jeg bekymrer meg ikke så mye for det. Enda en av de mange gleder ved svangerskap og fødsel...[;)]

Back
Topp