B-vitaminer for og unngå håravfall etter fødsel...?

Rosica

Elsker forumet
Det er jo vanlig at man mister myyyyyye hår 3-4 mnd etter at babyen har kommet til.
Jeg mistet ekstreme mengder hår for to år siden! Jeg gikk fra og ha langt, fyldig og bølgete hår ned til rompa. Da gutten min var ca 3 mnd begynte det og falle av. Hårtykkelsen min ble halvert på 2 mnd og jeg måtte klippe av meg mesteparten av håret.
Har fortsatt ganske tynt hår, men det har begynt og bli litt tykkere innerst.

Uansett; nå er jeg LIVREDD for at det samme skal skje igjen. Vurderer sterkt og begynne og ta B-vitaminer når lillesøster kommer til, slik at jeg KANSKJE kan unngå de største hårtapene denne gangen.

Noen som har erfaring med dette? Hørt om noen som har erfaring?
Må vel ta det opp med jm eller lege også, i tilfelle det ikke er bra for babyen at jeg tar ekstra b-vitaminer.....

Vet jo at hele håravfallprosessen er hormonelt betinget, men om det er mulig og unngå det blir jeg VEEELDIG glad! [:D]

Takk for at du leste! [:)]

Det er hormonelt[:D]

Jeg spiste vitaminer og tok  b12 sprøyter,men håret falt av denne gangen også.

Så nå har jeg masse små hår som vokser ut igjen... [:'(]

Har samme problem her[:(] Går å venter på at det skal starte..Har fått tykt langt hår i graviditeten, og vil IKKE miste det[:@]

Men begynte i rom jula å merke at det er noen løse hår som faller av når jeg vasker håret[:'(]

Snakka med frisøren min en mnd etter snuppa kom til, og hun hadde ingen gode råd..så spørs om det funker med b.vitamin[8|] Hun vet hvordan det ble med håret etter forrige fødsel, og håpet jeg slapp unna denne gangen..men ser dårlig ut[:(] Håper bare ikke det blir like gærnt som sist gang[:(]!!

Jeg spiste B vitaminer som bare det etter fødselen, men mistet likevel myyye hår... så hvis du finner noe som funker for deg så må du si ifra, for det er en av mine største frykter med å få et nytt barn at jeg mistet så mye hår...[:'(]

Her ble det også kastet innpå med b-vitaminer, men håret ramlet i store dotter[:'(] Mister fortsatt hår og frisøren har nå klippet meg aaaalt for mye[:(]

Jeg tar også imot tips og råd hvis noen har!!!

ÆSJ da, var jo ikke slik respons jeg hadde håpa på!
[:D][;)][8D]

Back
Topp