B vitamin mot kvalme.

Fillura

Flørter med forumet
Julibarna2014
Har vært uggen og kvalm i flere dager, men torsdagen var det ikke spor av kvalme. Ble nesten redd noe var galt. Dårlig i går, å sinnsykt kvalm i dag. Så ille at jeg kasta opp. Kjempeslitsomt når jeg er alene med tre små. (Pappan jobber 14/14 turnus) Fikk meg til og sette meg ned og tenke på hva jeg gjorde annerledes på torsdag. Jo, jeg starta dagen med et glass med 1000mg brusetablett b vitamin. Kunne det funke? Tok et glass for en time siden, og jeg kødder ikke når jeg sier jeg er ikke det spor kvalm. Tilogmed fått i meg mat!!! :D Skal teste dette i morgen og. Hadde hørt det kunne funke, men virker som reine vidunderkuren for meg.
Håper dette kan være til nytte for andre kvalme i første trimester ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Når du sier det, folsyre er jo B-vitamin og venninna mi har ei jente som har leddgikt. Hun må ta sprøyter hver uke som hn blir kvalm av. Mot kvalmen tar ho folsyre men den er på 1 mg og ikke 0,4 som vi tar og hun tar to stk, så det er jo sikkert noe i det!

Ja, kjøpte de på apoteket, ett sånt rør med 30 brusetabletter. Er allskens b-vitaminer i de. Jeg tar de fordi jeg har mista så mye hår i det siste, men at de funka så godt mot kvalmen er jo helt supert :)

Har kjøpt inn b-vitaminer etter råd fra legen men har ikke begynt med de ennå. Begynner i morgen! Må vente til jeg har kastet opp en gang på morgenen før jeg tar folat sånn jeg vet at den ikke kommer opp igjen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Bra tips :) Er det noen her som har prøvd akupunktur mot kvalme og som synes det hjalp?

Jeg ble nødt til å ty til afipran, kvalmestillende medikamenter. Ingenting annet funka, og etter en uke med kvalme og oppkast innså både jeg og legen at dette svangerskapet ligner det første. Vil hindre innleggelse denne gangen...

Jeg spør sikkert dumt, men hvordan er det med bivirkninger for sånne medikamenter? Var kvalm i 4,5 måned i første svangerskap men klarte hverdagen forholdsvis bra, men nå er jeg redd for hvordan jeg skal takle kvalmen fremover med en 4-åring, mye å gjøre på jobb (driver eget firma så vanskelig å sykemelde meg også) og travel førjulstid.. Skal ikke klage, men hadde vært kjekt med noen gode råd som funker :)

Bra tips :) Er det noen her som har prøvd akupunktur mot kvalme og som synes det hjalp?

Prøvde det med første og kvalmen forsvant mens jeg lå på bordet med nålene. Det dumme et at det varer bare 2-3 dager.

Anbefaler sea band som fåes kjøpt på apoteket :)
Brukte det i går, og var relativt grei i formen. Kasta opp bare en gang etter mat :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Tok et glass b-vitamin i morges når jeg sto opp, og formen har vært super. Fra å kaste opp i går, til og leke med ungene, måke snø og ha hele familien over på middag uten problemer. Krysser bare for at virkningen vedvarer ;)

Kan jeg spørre hva det smaker? Er det sånn som har flere forskjellige smaker?

Appen

Den jeg har smaker appelsin. Er faktisk veldig frisk og god. Vertfall med noen isbiter i ;)

Sniker fra april;)
Jeg fikk b12 sprøyter fra uke 10 pga av mangler, og bare noen timer etter var den verste kvalmen borte. Så jeg tror bvitaminer funker :)
Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Sniker fra Juni. Har i noen uker nå tatt 2 b-vitamin,1 folsyre og 1 jerntablett og har ikke kjent på kvalmen de siste 4 ukene. Har i grunnen ikke vist hvorfor jeg er så godt i form denne gangen enn sist så nå når dere skriver dette går det liksom opp et lys for meg. Tusen takk. Forklarer godt hvorfor jeg bare har vært dårlig 2 av disse 12 ukene :) :)

Back
Topp