B streptokokker, GBS!

Milloo

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Noen som har fått påvist dette? Jeg har det visst . Er 12 uker på vei no. Jeg har ikke fått så mye informasjon om dette utenom at jeg eventuelt må få antibiotika når jeg føder og hva konsekvensene kan være for barnet. Men har lest noe om at det kan ha påvirkning for mor under graviditeten, at en må være forsiktig om en blir syk elns ? Noen som kan forklare litt mer om dette om dere vet :angel8
 
Hadde det selv i forrige svangerskap, var bekymret selv, men ingen andre konsekvenser enn at jeg måtte ha en dose antibiotika intravenøst under fødsel :)
 
Hadde det med nr 3. Fikk antibiotika under fødsel utenom det et vanlig svangerskap
 
Fødte i sommer med det. Fikk antibiotika da jeg blei flytta inn på fødestua så den var ferdig før siste innspurt av fødselen. Var ca 1,5 time på fødestua før det var over.

Måtte ta målinger av babyen da i 2 døgn etter fødsel. Ei gang pr vakt. Så måtte «dessverre» bli på sykehuset da.
 
Fødte i sommer med det. Fikk antibiotika da jeg blei flytta inn på fødestua så den var ferdig før siste innspurt av fødselen. Var ca 1,5 time på fødestua før det var over.

Måtte ta målinger av babyen da i 2 døgn etter fødsel. Ei gang pr vakt. Så måtte «dessverre» bli på sykehuset da.


Okei :) men var det fordi antibiotikaen va gått ut av deg at du måtte være der i to døgn ?
 
Fødte i sommer med det. Fikk antibiotika da jeg blei flytta inn på fødestua så den var ferdig før siste innspurt av fødselen. Var ca 1,5 time på fødestua før det var over.

Måtte ta målinger av babyen da i 2 døgn etter fødsel. Ei gang pr vakt. Så måtte «dessverre» bli på sykehuset da.
Høres ut som fødselen gikk for raskt/du fikk antibiotika for sent ift når barnet ble født siden dere måtte bli til observasjon av barnet så lenge.
Fødte ifjor og fikk AB under fødselen, men ikke noe ekstra prøver eller noe av barnet pga det
 
Fikk antibiotikakur under fødsel.
Husker jeg også syntes det var lite informasjon å finne. . Er noen år siden nå :)
 
Okei :) men var det fordi antibiotikaen va gått ut av deg at du måtte være der i to døgn ?
Var for å observere baby for infeksjonstegn. Slik jeg forstod er ikke antibiotika 100% sikkert for å beskytte baby og derfor observerer de etter fødsel.

Høres ut som fødselen gikk for raskt/du fikk antibiotika for sent ift når barnet ble født siden dere måtte bli til observasjon av barnet så lenge.
Fødte ifjor og fikk AB under fødselen, men ikke noe ekstra prøver eller noe av barnet pga det

Her er det prosedyre. Blei informert om det på kontroll på helsestasjonen. Pga kort aktiv fødsel med storesøster hadde jeg klar beskjed om å komme tidlig til sykehuset siden jeg nå også skulle ha antibiotika og de antok det ville gå fort nå også. Var ca 30-45 min på undersøkelsesrom først med ctg og andre standard undersøkelser.
 
Her måtte ikke baby overvåkes etter fødsel. Dro hjem dagen etter fødsel. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis babyen fikk feber eller nedsatt allmentilstanden
 
Her måtte ikke baby overvåkes etter fødsel. Dro hjem dagen etter fødsel. Fikk beskjed om å komme tilbake hvis babyen fikk feber eller nedsatt allmentilstanden

Hadde det ikke vært for de målingene hadde jeg dratt hjem samme ettermiddag/kveld.... så var to lange dager på sykehuset :p
 
Back
Topp