B-hemolytiske streptokokker

Icsi-prøver

Blir kjent med forumet
Noen andre som har fått påvist det i en graviditet som kan fortelle litt mer hva det egentlig er? Når jeg googler blir jeg ikke klok....

Tok urinprøve som ble sendt til dyrkning forrige uke og fikk i dag en sms fra lege at det var det de fant. Vi trodde det bare var en urinveisinfeksjon.....

Er i dag 12+3.
 
Noen andre som har fått påvist det i en graviditet som kan fortelle litt mer hva det egentlig er? Når jeg googler blir jeg ikke klok....

Tok urinprøve som ble sendt til dyrkning forrige uke og fikk i dag en sms fra lege at det var det de fant. Vi trodde det bare var en urinveisinfeksjon.....

Er i dag 12+3.

Jeg ville ringt legekontoret hvis jeg hadde spørsmål :)
 
Jepp det er det det er. Lest gjennom og slik jeg fatter det er det ikke så farlig, men skummelt ifm fødsel...

Jeg kjenner ei som har det nå i graviditeten, og det blir ikke gjort noe ekstra nå såvidt jeg vet. Ville kanskje hørt med jordmor? Når man leser om det så høres det jo relativt alvorlig ut, men det er visst ganske vanlig å ha dette.
 
Kommer inn fra sidelinjen (juli).
Jeg har fått dette påvist tidligere. Var ikke noe å tenke over, eneste var at jeg måtte rett inn ved en eventuell vannavgang. Fra fødsel eller vannavgang fikk jeg intravenøst antibiotika for å forhindre smitte til barnet. Ligger visst latent i kroppen hos de fleste av oss, men kan få oppblomstring under graviditet. Det er ekstra fokus og kartlegging av det hele nå, men er ikke noe å tenke over. Er kun farlig ved uoppdaget oppblomstring ble jeg fortalt ❤
 
Jeg fikk det påvist i forrige svangerskap. Det er ikke noe problem, men du kommer til å få antibiotika når du føder :)
 
Jeg har også fått det påvist nå, og fikk samtidig informasjon om at ca 25-35 % av alle kvinner i Norden er bærere uten at en nødvendigvis har plager med det, så det er relativt vanlig. Men som sagt over her har vi tydelig gode rutiner på behandling, så jeg er egentlig ikke så bekymra:)
 
Takk for alle svar ❤❤❤
 
Dette hadde jeg i de to siste sv.skap. Jeg måtte få intravenøst antibiotika under fødsel (kunne ikke vente for lenge med å gå på sykehuset etter rier da du må ha minst 1 dose med dette. Drøyer fødselen over flere timer mener jeg å huske at du får intravenøst hver 3.time)
 
Dette hadde jeg i de to siste sv.skap. Jeg måtte få intravenøst antibiotika under fødsel (kunne ikke vente for lenge med å gå på sykehuset etter rier da du må ha minst 1 dose med dette. Drøyer fødselen over flere timer mener jeg å huske at du får intravenøst hver 3.time)
Takk for informasjon :) greit å vite hvis jordmor eller lege glemmer å minne meg på d.
 
Back
Topp