B.hage etter perm

Frkmy

Betatt av forumet
Har forstått det slik at barnehageåret starter i august. Men hvordan blir det da når foreldrepermisjonen vår er over i desember? Kan barnet starte i barnehagen midt i året (januar 2018)?

Noen steder kan man få plasser ellers dersom det er noe ledig, ville kontaktet kommunen/de private barnehagene i området og spurt. Så man KAN få plass tidligere, men man har krav på fra august det året de blir ett, slik jeg har forstått det?

Noen steder kan man få plasser ellers dersom det er noe ledig, ville kontaktet kommunen/de private barnehagene i området og spurt. Så man KAN få plass tidligere, men man har krav på fra august det året de blir ett, slik jeg har forstått det?
Ja, tror man kan få plass før. Må hvertfall søke og se.. Hvis ikke vi får barnehageplass fra januar av, så sliter vi litt! Kan jo ikke være borte fra jobb i et halvt år ekstra heller..

Var visst bare å spørre samboern, han hadde kontroll! I kommunen vi bor i så er det to innslipp i året i barnehagen :)

Var visst bare å spørre samboern, han hadde kontroll! I kommunen vi bor i så er det to innslipp i året i barnehagen :)

Blir jo ledige plasser etterhvert som de yngre blir 3 år også, siden de under 3 teller som to plasser, så det skulle jo bare mangle :)

Her blir det nok å betale fra august og frem til hun begynner fullt i slutten av nov 2018 tenker jeg :p
Det var visst ikke alltid de hadde 2 innslipp i denne bhg.

Med engang ungen er født så søk om plass fra august 2017. Frist for å søke plass er 1. Mars. Så vi kan faktisk søke åpner ungene som er født i januar. Vi skal søke å håpe på at vi får inn på søskenprioritet, å så betale på plassen fram til vi skal bruke den.

Med engang ungen er født så søk om plass fra august 2017. Frist for å søke plass er 1. Mars. Så vi kan faktisk søke åpner ungene som er født i januar. Vi skal søke å håpe på at vi får inn på søskenprioritet, å så betale på plassen fram til vi skal bruke den.
Kan du ikke skrive at du ikke skal bruke plassen før desember så du slipper å betale? Vet man kan gjøre det i noen barnehager her, men det byr på om den er kommunal eller privat som espira/fus osv. Fort mye penger ut vindue viss man ikke bruker plassen :/ men kanskje bare i småbyene dette går ann?

Ja, tror man kan få plass før. Må hvertfall søke og se.. Hvis ikke vi får barnehageplass fra januar av, så sliter vi litt! Kan jo ikke være borte fra jobb i et halvt år ekstra heller..

Du/dere har rett på ett års ulønnet permisjon, dersom det skulle være et ønsket alternativ :)

Her blir det nok å betale fra august og frem til hun begynner fullt i slutten av nov 2018 tenker jeg :p
Det var visst ikke alltid de hadde 2 innslipp i denne bhg.
Noe så teit? Skal du virkelig betale barnehage plass fra august og ikke starte i bhg før november ?
Kontakt en privat barnehage, du får nok plass midt i året da.
Det er hvertfall aldri et problem i vår barnehage

Kan du ikke skrive at du ikke skal bruke plassen før desember så du slipper å betale? Vet man kan gjøre det i noen barnehager her, men det byr på om den er kommunal eller privat som espira/fus osv. Fort mye penger ut vindue viss man ikke bruker plassen :/ men kanskje bare i småbyene dette går ann?

Jeg vet ikke hva man kan skrive. Men vet at her i barnehagen må man gjøre det slik. Dessverre

Noe så teit? Skal du virkelig betale barnehage plass fra august og ikke starte i bhg før november ?
Det er helt vanlig det da. Man kan jo ikke holde av en plass til en som ikke betaler hvis det står andre barn på venteliste.
Da taper de jo penger.
Det er ikke nødvendigvis forskjell på private og kommunale der, det kommer bare ann på hvor stor stor pågang det er på plassene.

Jeg skrev feil, mente sef nov-des.2017 :p Men, ja, skal skrive at vi ønsker plass fra da av, men er nok ikke sikkert vi slipper å betale mellomlegget for det :( Snakket litt med bhg som datteren går i nå. De har ikke alltid 2 opptak men ho skulle komme tilbake til det neste år når mini er født. Misser akkurat å få søskenrabatt og prioritet oxo, da kommende storesøster begynner på skolen samme høst som mini kan begynne i bhg. Men lederen husket navn og skulle ha oss i mente, jaffal :p

Litt ulempe med januarbarn akkurat når det gjelder barnehageplass.. men satser på at det ordner seg!

Back
Topp