B-6 vitamin mot kvalme.

Monimo

Glad i forumet
Februarbarna 2023
Marsboerne 2023
Hei. Er det noen her som har prøvd ut B-6 vitamin mot kvalme? Leste ett innlegg i appen preglife om at det skulle virke så bra. Er litt i desperatmodus her jeg, er bare en og en halv uke igjen til vi reiser på ferie,å kvalmen blir sterkere for hver dag. Reisesyke tablettene gjør meg så døsig at jeg bare såver,døgne rundt. Og afipran virker bare litt nå.

Reisesyketablettene, er det postafen du tenker på da? :)

Aldri hørt om før, men er spent på svaret! Jeg bruker postafen morgen og kveld og det er ikke mange timene i døgnet jeg er våken.. men vet jeg blir vant til de etterhvert og blir mindre søvnig av de. Vi drar også på ferie om 2 uker og jeg gruer meg skikkelig dersom jeg skal være like dårlig da som nå.. i tillegg til konstant kvalm og trøtt og jeg også veldig svimmel i dag..

Det har jeg og lurt på! Sett mange tips om b6 og har vurdert sterkt å kjøpe, for jeg holder på å klikke av denne kvalmen døgnet rundt!
Postafen funker ikke i det hele tatt her i gården :banghead:

Om det er ille så kan du spør fastlegen din om afipran. Ut fra det jeg hadde lært på skolen og det jeg snakket med fastlegen så skal det være ok for gravide. Jeg hadde iallfall forhørt meg med fastlegen. Skal også det når kona skal ta blodprøver. Hun blir da ganske kvalmen når vi kjører bil. Og det skal vi nesten hele sommerferie :)

Jeg har akkurat bestilt meg time til akupunktur i morgen ettermiddag. Hadde veldig lyst å prøve det da jeg gikk gravid sist (for 10 år siden) men da var det sommerstengt de stedene i Bergen som drev med det. Heldigvis var det en som var åpen her nå! Veldig spent på om det funker! Har fått akupunktur under fødsel en gang og synes ikke det hadde noe effekt men da jeg fikk nr to fikk jeg akupunktur for å få løsnet morkaken og det funket! Så jeg er veldig åpen for at det skal fungere!

Jeg prøvde b6 sist jeg var gravid for snart 3 år siden men hadde ingen effekt på meg. Bruker postafen nå, men blir ekstremt trøtt av de… sov 4 timer på formiddagen idag liksom. Men postafen tar det meste av kvalmen min, så håper trøttheten gir seg snart :)

Om det er ille så kan du spør fastlegen din om afipran. Ut fra det jeg hadde lært på skolen og det jeg snakket med fastlegen så skal det være ok for gravide. Jeg hadde iallfall forhørt meg med fastlegen. Skal også det når kona skal ta blodprøver. Hun blir da ganske kvalmen når vi kjører bil. Og det skal vi nesten hele sommerferie :)
Jeg bruker afipran :) de gjør meg også ganske trøtt og gir meg litt uro. Men virker ikke veldig godt.

Dere som bruker postafen, får dere også en ubehagelig nummen følelse i kroppen?

Jeg har ikke brukt b6 det selv men har brukt det på pasienter med hyperemisis. Har jobbet på Gyn. Avd.
Anbefaler kontakt med fastlege for å få resept på noe som kan hjelpe mer en postafen.

Ja litt derfor jeg tenkte å prøve noe anna som kan hjelpe. Hvor lenge kan man bruke afipran om gangen? Er jo også viktig at jeg kan fungere litt.
Afipran 10 mg x3 inntil 5 dager. Helt sant. Anbefaler deg derfor stekt til kontakt med fastlege som kan skrive ut noe.

Jeg fikk beskjed om at b6 og postafen virker veldig bra sammen da jeg ble lagt inn på sykehuset med hypermesis. Sover mye av postafen, men det var bedre enn å kaste opp hele tiden. Veldig skeptisk til å bruke medisiner under graviditeten, men traff heldigvis en flink lege som tok seg tid til å forklare. Brukte det i 10 dager.

Back
Topp