Bøyer seg mye bakover

PMS

Forelsket i forumet
Mini bøyer seg så mye bakover, slik at det er vanskelig å holde han. Flere som har unger som gjør det? Noen som vet årsak??
Tenkte det kanskje var sånn KISS, men er usikker...
Han bøyer seg liksom i C-form

Ville absolutt bestillt time til enten osteopat eller manuellterapaut. Jo før jo bedre. Kan være en låsning en plass, eller stive muskler.

Jenta mi bøyer seg på samme måte...er mest når ho ligger i senga, eller vogga. Har ikke tenkt på å sjekke det jeg..kanskje jeg burde det? Hmm..

På 6ukers kontrollen, så så helsesøster at min bøyde seg sånn,og anbefalte absolutt manuellteraput, og satt det i sammenheng med kiss, uten å si at det måtte være det.. Hun sa det var mest vanlig hvis barnet ble tatt med KS, vakum eller tang..

Det trenger ikke nødvendigvis å være noe galt- mi gjør det hele tida og hun ser ikke ut til å være plaget av noe som helst. Sover hele natta og er stort sett veldig fornøyd gjennom hele dagen.
Men sikkert greit å få det sjekket for sikkerhetsskyld.

MIn og sover godt, men er urolig på kveldene. Men det kan jo ha andre årsaker også.
Han var 5,3 kg ved fødsel, så det ble lang trykketid + at han satt fast med skuldrene. Har lest at den manøveren de bruker da på å få ut babyen, kan gi låsninger i nakken.
Greit å få sjekket sikkert.

her bøyde mini seg i c form og skreik innimellom av smerte.. grunnen var at han hadde låsning i nakke, rygg og bekken! etter 3 ganger hos kiropraktor har han sluttet! :)

Hmm.. Jenta mi vrir seg også noen ganger i en sånn c-form, men uttrykker ingen form for smerte. Hun ble forsøkt å bli tatt med vakuum og det endte med haste-ks. Det virker også som om hun vegrer seg litt for å ligge den ene veien med hodet, når hun sover på ryggen.

Burde jeg ta kontakt med en manuellterapaut/osteopat?

mi gjorde og det. gikk tre ganger til manuell terapaut og vips ingen mer bøying. hun hadde låsninger i nakke og rygg.

Back
Topp