Bøssebærere til tv-aksjonen via skole

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Dere som har skolebarn, blir det lagt opp til at dere som foreldre skal gå som bøssebærere? Og er det skolen, FAU eller klassekontakter som organiserer det hos dere? Og stiller dere som bøssebærere?
 
Det er korpset her har jeg funnet ut.
Og eldste er aspirant

Oppdaget det bare som en tilfeldighet via korpset på fb
Men hadde uansett tenkt vi skulle gå, så det gjør vi
 
Nei, her fordeles det på face-gruppa for området, pleier å melde seg en frivillig per bygd.
 
Det er bøssebærere gjennom skolen men vi har aldri gått og skal nok ikke gå i år heller :-/ Jeg orker rett og slett ikke og det er vi voksne som må stå for det for barna har ikke interesse for det. Denne søndagen får vi også middags gjester
 
Skjønner at det er ulik praksis rundt omkring. Jeg sitter som klassekontakt på det trinnet som er ansvarlig her. Og må si at jeg var ikke imponert når jeg fikk beskjeden, rett føre høstferien og uten noe mer informasjon. Så nå jobbes det på spreng for å komme i mål. Så jeg skal ikke gå selv, da jeg allerede har fult opp den dagen med for og etterarbeid med tv-aksjonen.
 
Det er bøssebærere gjennom skolen men vi har aldri gått og skal nok ikke gå i år heller :-/ Jeg orker rett og slett ikke og det er vi voksne som må stå for det for barna har ikke interesse for det. Denne søndagen får vi også middags gjester
De voksne må, for barna er ikke gamle nok, man må være 18 eller i følge med en over 18.
 
Skolen. Ungene har fått med brev hjem og vi har fått sms av skolen. Stiller ikke. Er på cup den dagen.
 
Her har vi ikke hørt noe og vi hadde ikke stilt opp uansett.
Høygravid, bekkenløsning, aktiv toåring og en mann som ikke kan være over alt samtidig.

En annen ting er at pengene ikke blir brukt til det de bør, så det finnes bedre måter å hjelpe på.
Jeg gir heller til Dråpen i havet som min tidligere kollega og senere sjef startet. :)
 
Faren stiller her. Syns ofte tvaksjonen har litt merkelige ting å ha innsamling for (feks det året de hadde for å bygge brønner i afrika. Vel og bra det, men kunne de ikke heller hatt innsamling for opplæring i å bygge brønner for dem heller? Da hadde jeg støttet mer. Kommer mye lenger i å lære folk å fiske enn å gi dem en fisk.)
I år er det vel flyktningene som får det, og det er jo en god sak. Så kommer til å gi støtte til dem som kommer på døra. Men blir ikke å gå selv, det kræsjer med alt av de hardt prøvede rutinene vi har for minstemann her i hus.
 
Faren stiller her. Syns ofte tvaksjonen har litt merkelige ting å ha innsamling for (feks det året de hadde for å bygge brønner i afrika. Vel og bra det, men kunne de ikke heller hatt innsamling for opplæring i å bygge brønner for dem heller? Da hadde jeg støttet mer. Kommer mye lenger i å lære folk å fiske enn å gi dem en fisk.)
I år er det vel flyktningene som får det, og det er jo en god sak. Så kommer til å gi støtte til dem som kommer på døra. Men blir ikke å gå selv, det kræsjer med alt av de hardt prøvede rutinene vi har for minstemann her i hus.
Leste "tvangsaksjonen" :))

Her går noen skoler og korps og idrettslag. Kommer aldri til å gå for tv-aksjonen medmindre jeg støtter programmet fullt. Er som du sier, man kommer lenger ved å lære folk å fiske enn å bare gi dem en fisk :) er også litt skeptisk mtp. hvor mye av pengene som forsvinner til administrasjon og ledelse.
 
Det er strenge regler for hvor mye (lite) av aksjonspengene som kan gå til administrasjon.

Men noe penger må det. Når de får så store summer må en ha gode systemer som sikter regnskap som kan etterprøves, prosjekter som organiseres rett

Det er fint og bra med slike små prosjekter dervet av privatpersoner, men de har ikke mulighet til å drive stort og hjelpe så mange uten en organisasjon som faktisk kan holde styr på hele greia.

Alle disse store har noe administrasjon og derved noe kostnader. De som ikke har det, stoler jeg ikke på for fem flate øre. Uten en administrasjon som leverer regnskap som kan etterprøves får de ikke et rødt øre. Jeg vil vite at pengene går dit de skal. Og det doetutswtteten fungerende administrasjon
 
Skolen her arrangerer bøssebæring. Eller fau gjør.

Skolen her er også den i området som har velkomstklasser og tar imot flyktninger og har egen "skole" for dem.

Så internasjonalt arbeid er en stor del av denne skolen.

Hvert trinn stiller med 12 bøssebærere.

Vi er reserver, nr 14 på lista.
Her ble eldste lei seg da han skjønte at det kanskje ikke ble noen gåing på oss.
 
Skolen her arrangerer bøssebæring. Eller fau gjør.

Skolen her er også den i området som har velkomstklasser og tar imot flyktninger og har egen "skole" for dem.

Så internasjonalt arbeid er en stor del av denne skolen.

Hvert trinn stiller med 12 bøssebærere.

Vi er reserver, nr 14 på lista.
Her ble eldste lei seg da han skjønte at det kanskje ikke ble noen gåing på oss.

Så bra at folk stiller opp og går når det først er noe som blir arrangert :)
Dere kan komme hit og gå for oss, jeg mangler 5 stk for å få fylt opp alle rutene :p
 
Så bra at folk stiller opp og går når det først er noe som blir arrangert :)
Dere kan komme hit og gå for oss, jeg mangler 5 stk for å få fylt opp alle rutene :p
Ja det blir jo 84 stk som skal gå fra skolen, så det dekkes godt opp.
Haha, litt langt å kjøre dit :p
 
Ja det blir jo 84 stk som skal gå fra skolen, så det dekkes godt opp.
Haha, litt langt å kjøre dit :p

Det var mange! Jeg trenger egentlig 32 til å gå og har fått 27... og så er jeg 3 i manko iforhold til organiseringen med bøsser og registrering... så kan bli en travel søndag for meg og den andre som stiller opp :p for lillebror tviler jeg på at det er så mye hjelp i selv om han må være med meg :p
 
Det var mange! Jeg trenger egentlig 32 til å gå og har fått 27... og så er jeg 3 i manko iforhold til organiseringen med bøsser og registrering... så kan bli en travel søndag for meg og den andre som stiller opp :p for lillebror tviler jeg på at det er så mye hjelp i selv om han må være med meg :p
Ja 12 på hvert trinn blir jo såpass mange... Men det høres voldsomt ut :-o

Men er byens største skole med over 400 elever da ;-)
 
Back
Topp