Bør vi ta det opp med barnehagen?

Rose88

Betatt av forumet
Hei. Har et barn som blir 2,5 år i Desember, hen går på stor avdeling i barnehagen. Hen er full av energi og veldig aktiv. De hviler/sover på gulvet med eget teppe fra ca 12.30. En god stund nå har det variert veldig om hen har sovet på dagen, og duppen varierer fra 30-45 min. Vi merker veldig at hen er veldig sliten og sår de dagene hen ikke sover. De dagene legger vi hen rundt 18.00, eller så legger hen seg 18.30-19.00 de dagene hen sover.

Hjemme kan hen sove alt fra 1-2 timer, vi vekker hen etter 2 timer hvis hen ikke har våknet selv.

Tenker at det ikke er så veldig deilig å sove rett på gulvet, men er jo dager hen sover også så vet ikke om det har noe å si. Mulig det er fordi det skjer mer der enn hjemme, som gjør at hen ikke har «tid» til å sove.

Bør vi ta det opp med barnehagen? Få tilrettelagt sovingen bedre (i vogn) eller er det en fase vi bare må igjennom?

Hvis du tenker at barnet burde sove så ville jeg spurt om bedre tilrettelegging ja :)

Hvis du tenker at barnet burde sove så ville jeg spurt om bedre tilrettelegging ja :)
Ja, hen er jo veldig sliten på ettermiddagen og fram til legging, gråter lett og følelsene er mer i sving. Føler liksom det er for tidlig å legge før 18.00 også?

Jeg har alltid vært helt nazi på søvn, så jeg hadde bedt bhg tilrettelegge bedre.

Jeg hadde bedt om bedre sovemiljø ja, vogn ute kan være et alternativ. Her har vi alltid vært strenge på det med søvn.

Jeg hadde bedt om bedre sovemiljø ja, vogn ute kan være et alternativ. Her har vi alltid vært strenge på det med søvn.
Tok det opp med de i dag. Jeg spurte om det var mulig å prøve vogna en periode, hun skulle høre med den andre avdelingen om det er plass til flere vogner i skuret. Evt sove ute uten tak. Men hun sa også at de kunne prøve å jobbe mer for å få henne til å sovne i hvilestunden denne uka. Så vi får se.

Tok det opp med de i dag. Jeg spurte om det var mulig å prøve vogna en periode, hun skulle høre med den andre avdelingen om det er plass til flere vogner i skuret. Evt sove ute uten tak. Men hun sa også at de kunne prøve å jobbe mer for å få henne til å sovne i hvilestunden denne uka. Så vi får se.

Jeg har alltid vært helt nazi på søvn, så jeg hadde bedt bhg tilrettelegge bedre.

Back
Topp