Bør trene under svangerskapet? Er du morsom??

Juni16

Forelsket i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg trener vanligvis rundt 3 ganger i uka. Pleier da å flomme over av energi og kan løpe og løfte i timer. Jeg aktet å fortsette med dette nå når jeg ble gravid. Alle sier jo at det er viktig og sunt å trene som gravid. Men altså... Går det an da? Jeg holder jo på å omkomme bare etter en stillesittende Arb.dag! Jeg har ikke energi til å tørke meg rundt kjeften engang! Jeg er fullstendig apatisk, svimmel, kvalm og jeg eier ikke så mye som en kvart dags energi. Jeg er i null! Beina mine vil ikke gå lengere! Hvordan i huleste skal jeg trene? Jeg har klart å dra den fillete kroppen min på gymmet kanskje en dag i uka. Løping dauer jeg av etter 10 min. Styrke er nesten umulig når du ikke engang orker å holde deg selv oppreist etter en dag på jobb. Hvordan gjør dere det?? Er alle andre overmennesker? Er det vanlig å trene som før under disse tidlige ukene hvor livet går i sakte film og alt er et slit?? Jeg skjønner det bare ikke og skulle ønske jeg fikk det til!

jeg tenker at det ikke gjør noe om man ikke trener som før. men at det er viktig å ta seg en tur ut å gå litt når man har energi:) På denne itden sover jeg mest... jeg er med på basseng trening på morgenen to dager i uken. det holder lenge for meg en stund!

Jeg sitter å venter på at energien skal komme å ta meg...Har ikke sett den ennå.....Mottas med takk iallefall, sånn at man gidder å slepe rævva si bort på gymmen....For nå gidder jeg ikke. Var det litt trøst eller ;)

hehe, stakkars deg. Jeg har masse energi, merker ikke på noen måte at jeg er gravid. Håper du etterhvert får energien tilbake og trener igjen :)

Jeg er vant til å trene ca 5-6 dager i uken. Men etter at jeg ble gravid, har jeg vel fått trent kanskje 2 ganger i uken, og det er de gode ukene! I begynnelsen holdt jeg på å gå på veggen, men nå har jeg egentlig slått meg til ro med at det er kroppen, og ikke hode, som må bestemme de beste 7 mnd.
Akkurat nå er deg kvalmen som stopper meg fra å trene så mye, så gleder meg til den forsvinner slik at jeg kan leve litt mer som før.
På grunn av lite trening, er jeg meeget spent på helgas skirenn :/ Men igjen, kroppen får bestemme i år! Hard treninga kan man ta senere ;)

Jeg har allerede begynt å gå turer og så har jeg i dag vært å levert ifra meg henvisning til fysio. Begynner da snart å trene saltrening en gang i uken og bassengrtening en gang i uken. Begge deler ledet av fysioteraput og tilrettelagt bare for gravide ,) Og satser på å gå til og fra treningene..

Har ikke sjanse ;) Har gått ett par turer. Tør ikke gå alene da jeg ett par anledninger har villet svime av :p

jeg tror aldri jeg har hatt så lite energi noen gang som nå, såvidt jeg orker å bevege meg ut en liten tur i tillegg til å forsøke å underholde 2- åringen når han er hjemme... så du er nok ikke alene...

Kjenner meg igjen her ja.. Trente 5-6 ganger i uka. Gjerne 1-1,5 time på trimsykkel og styrke, men nå er det nesten umulig :P Er så trøtt og liten.. Har vel litt sammenheng med at jeg er forkjøla og kronisk bihulebetennelse også da, men.. Ikke gøy :P Håper det blir bedre etterhvert igjen :)

Du beskriver nøyaktig hvordan jeg har det!

Vi kan heldigvis trøste oss med at snart kommer energien tilbake! Da kan vi gå turer og trene, men nå i begynnelsen er det mange som flater helt ut, inkludert meg selv! Men energien min kom tilbake etter uke 12 forrige gang :)
Jeg jobber som lærer på 2 trinn, der sitter vi jo aldri stille! hektiske lange dager. Nå har vi vinterferie, så gruer meg en del til å komme tilbake..... urg...

Veldig godt å øre at det er flere som mangler energi! Her er det helt dødt...skjønner ikke hvordan dette skal gå. Har jo et hjem å ta vare på også, samt at det er greit med rene klær :p vel, får gjøre så godt man kan...

Jeg er også vant til å trene en del, men nå er kvalmen så sterk og energien helt på bånn og da klarer jeg ikke trene i det hele tatt. Satser på mer trening utover i svangerskapet.

Nei, jeg har knapt trent disse ukene :S Tenker jeg fortsetter når det roer seg og energien kommer litt mer, nå har jeg hendene fulle med ungene, hus og jobb.. Klarer ikke mer..

kunne godt å trent, men stoppet pga blødningene :S men kjente sist trening at jeg var i eeeeeelendi form :p hhaa

Nei nei..Trene ? Haha...Finnes ikke i hverdagen fra før av her. Hektiske dager med husarbeid, dyr og barn..Så nesj.

Klarte heeelt fint å gå to svangerskap før også uten å trene så mye.
Eneste minus med det som jeg ser det , er at man gjerne skulle hatt mer kondis og magemuskler til å presse med. Men det gikk heeelt fint.

Så her tar jeg livet så med ro som jeg klarer, og koser meg med "rettigheten" til en ekstra dupp på dagen :)

Godt det er flere som sliter med dette. Jeg er klar over at graviditet ikke er en sykdom, men du kunne jammen lurt meg innimellom!! Denne formen stinker! Bah

Igår fikk jeg innkalling til bassengtrening med fysio to ganger i uken! Så da er det bare å følge opp;) Hehe..

Har to faste timer i uka, step og styrke. Går i tillegg tur ca 4 ganger i uka. Må virkelig slepe meg avgårde for å få gjennomført. Føles godt ut etterpå, men underveis og før er et sant mareritt...

Ønsker virkelig å begynne å trene :)

Back
Topp