Bør surrogati bli lovlig?

Mannen min sa før vi fikk barn at han aldri ville adoptere hvis det ble aktuelt. Fordi han ville ikke følt at det var hans barn... Ikke snakk om P være kresen. Er snakk om tilknytning.

Om det er nødt til å være ditt eget kjøtt og blod for å skulle ha den tilknytningen så syns jeg man er litt kresen, jo. Jeg skjønner jo det med tilknytning, men hvis man VIRKELIG vil ha barn så kan man se forbi DNA. Hadde jeg ikke kunnet få barn selv hadde jeg lett adoptert for ønsket mitt om barn var enormt.

Mannen min sa før vi fikk barn at han aldri ville adoptere hvis det ble aktuelt. Fordi han ville ikke følt at det var hans barn... Ikke snakk om P være kresen. Er snakk om tilknytning.
Jeg tenker at slike ting kan endre seg når man står i situasjonen. Min mann sa før at hadde det vist seg at babyen hadde Downs syndrom på tidlig ul så ville han ikke beholde. Jeg har ingen tvil om at han hadde villet beholde om vi faktisk kom i den situasjonen. Når det blir virkelig så merker man hva som blir rett for en selv, om det så er det samme som man mente før eller ikke.

Forandre verden? Det er jo kanskje litt optimistisk... å få land som steiner homofile ihjel til å la dem adoptere...
Ja for all del - bare gi opp isteden å la de fortsette å steine...:rolleyes: I land de ikke får adoptere får de heller ikke bruke surrogtmor og donor trenger de også?

Vi snakker vel om Norge gjør vi ikke? At homofile kan adoptere. Eller bli fosterforeldre.

Ja for all del - bare gi opp isteden å la de fortsette å steine...:rolleyes: I land de ikke får adoptere får de heller ikke bruke surrogtmor og donor trenger de også?

Vi snakker vel om Norge gjør vi ikke? At homofile kan adoptere. Eller bli fosterforeldre.

Homofile kan adoptere i Norge men møter følgende problem. Svært få barn adopteres bort i Norge, så sjansen for å faktisk få tildelt et norske barn er ekstremt minimal. Resten av verden vil ikke adoptere bort til enslige menn eller homofile.

De kan også bli fosterforeldre, men der er også målet at barn skal ha den biologiske kontakten og det er ikke mange fosterbarn som skal blink familien til de er voksne. Du har et fosterbarn til låns, og det er noen andre som bestemmer hvor lenge.

Jeg syns surogati og ikke minst eggdonasjon burde bli lovlig i Norge. Da kan de som velger en slik løsning kanskje være sikrere på at ingen blir utnyttet i prosessen.

Homofile kan adoptere i Norge men møter følgende problem. Svært få barn adopteres bort i Norge, så sjansen for å faktisk få tildelt et norske barn er ekstremt minimal. Resten av verden vil ikke adoptere bort til enslige menn eller homofile.

De kan også bli fosterforeldre, men der er også målet at barn skal ha den biologiske kontakten og det er ikke mange fosterbarn som skal blink familien til de er voksne. Du har et fosterbarn til låns, og det er noen andre som bestemmer hvor lenge.

Jeg syns surogati og ikke minst eggdonasjon burde bli lovlig i Norge. Da kan de som velger en slik løsning kanskje være sikrere på at ingen blir utnyttet i prosessen.
Nettopp.

Vil legge til at de få gangene barn adopteres bort i Norge så er en stor del av barna barn av rusmisbrukere. De er født med abstinenser, og eventuelt skader av forskjellige typer.

Ja. Under ordnede forhold synes jeg surrogati er en nydelig ting. Jeg skjønner dette med mors følelser osv osv. Men hvis man har regler for at mor har barn fra før og går gjennom en psykisk sjekk for å se at hun er klar over hva det innebærer tror jeg det kan fungere. Men det bør ikke være en enkel prosess. Litt som adopsjon, det er jo ikke enkelt..

Ikke alle får adoptere av ulike grunner. Om kvinner velger frivillig å bære frem barn for noen som ikke kan så synes jeg det er en nydelig ting.

Her inne på babyverden er adopsjon veldig enkelt? Har noen av dere som kaster ut ordet bare å adoptere vært borti denne prosessen? For det er faktisk ikke slik at det er bare å adoptere, eller være ett fosterhjem!
Så ja hvorfor kunne ikke utlån av livmor være lov i Norge! :D

Men det er vel ikke lett for homofile å adoptere da? Er flere land som ikke vil adoptere bort til homofile... Så det blir jo vanskelig da.

Men det er jo ikke noe mer naturlig å ha to foreldre av samme kjønn enn at en annen person går gravid for en. Jeg har ingenting imot homofili bare så det er sagt, men jeg stemmer nei til adopsjon og surrogati. Jeg syns rett og slett det er for mye imot naturen.

Sent from my iPhone using BV Forum

Men det er jo ikke noe mer naturlig å ha to foreldre av samme kjønn enn at en annen person går gravid for en. Jeg har ingenting imot homofili bare så det er sagt, men jeg stemmer nei til adopsjon og surrogati. Jeg syns rett og slett det er for mye imot naturen.

Så bare fordi man har en homofil legning skal man ikke ha mulighet til et familieliv på lik linje med andre? De føler jo på det de og på samme måte som oss.

Og derfor tenker jeg på en side så har jo lesbiske nå muligheten til å få barn. Hvorfor skal ikke homofile menn få samme muligheten. Men på en annen side igjen er det ikke en menneskerett å få barn heller.

Bare av nysgjerrighet - du er imot assistert befruktning også? Og prøverør osv?

Naturvitenskapelig forskning viser at det ikke bare er blant mennesker enkelte danner samkjønnede par. Både blant pattedyr og blant monogame fugler (blant annet svaner) finnes det nok av eksempler på dyr som lever i homofile forhold. De kan også oppdra barn sammen.

Mulig det blir kulturstridig i ditt miljø, men unaturlig blir det faktisk ikke.

For min del blir det unaturlig at andre skal definere hvem som burde kunne få barn og ikke ut fra sin egen kulturelle standard.

Så bare fordi man har en homofil legning skal man ikke ha mulighet til et familieliv på lik linje med andre? De føler jo på det de og på samme måte som oss.

Og derfor tenker jeg på en side så har jo lesbiske nå muligheten til å få barn. Hvorfor skal ikke homofile menn få samme muligheten. Men på en annen side igjen er det ikke en menneskerett å få barn heller.

Bare av nysgjerrighet - du er imot assistert befruktning også? Og prøverør osv?

Men det er jo ikke en menneskerett å leve med en partner man får barn med heller? Homofile menn kan jo også lage barn, så da får de gjøre det da ;) for meg er dette et tema som er alt annet enn svart/hvitt, og jeg føler meg hesten litt dobveltmoralsk. Blant annet fordi jeg på mange måter syns assistert befruktning er en fin løsning, men jeg tenker også at deg er naturens måte å holde balanse i befolkningen kanskje? Litt satt på spissen altså ;) jeg er nok litt dobbeltmoralsk av meg.. Det er ingen menneskerett å få barn, men i dagens samfunn skal jo alle ha alt. Vi lever med mange luksusproblemer.

Men det er jo ikke en menneskerett å leve med en partner man får barn med heller? Homofile menn kan jo også lage barn, så da får de gjøre det da ;) for meg er dette et tema som er alt annet enn svart/hvitt, og jeg føler meg hesten litt dobveltmoralsk. Blant annet fordi jeg på mange måter syns assistert befruktning er en fin løsning, men jeg tenker også at deg er naturens måte å holde balanse i befolkningen kanskje? Litt satt på spissen altså ;) jeg er nok litt dobbeltmoralsk av meg.. Det er ingen menneskerett å få barn, men i dagens samfunn skal jo alle ha alt. Vi lever med mange luksusproblemer.

Jeg tenker litt som deg. Jeg er for at alle mennesker skal kunne leve bra og få det de ønsker seg og ikke diskriminering og sånn. Men jeg synes at det går en grense for vitenskapen hvor mye vi mennesker skal styre over naturen. Har ikke helt bestemt meg hvor grensa går da. Jeg er vel litt på kardemommeloven. Så lenge det ikke går ut over andre, verken voksne eller barna så er det greit. Men noen ganger gjør det desverre det.

Back
Topp