Bør man si ifra ....

MiaDenPia

Elsker forumet
Har ei venninne som er alene mor ....

Hun var tidligere sammen med en bekjent av meg.....

En stund etter att de var gått i fra hverandre .... traff jeg henne igjen ... Hun var da gravid ....

barnefaren vil ikke ha noe med barnet å Gjøre sies det.... ei heller har hun fortalt hvem han er (noe vi forsåvidt ikke har noe med heller)

Men jeg er nesten hundre prosent sikker på hvem han er .... ungen hennes er kliss lik hennes tidligere kjæreste og hans unger.....

Bør han få vite det ? Eller Bør man snakke med henne om att man tror man vet hvem det er?

Jeg tror hvis det er vedkommende att han gjerne ville sett ungen sin ....

Med mindre han er en god og nær venn. .ville jeg ikke blandet meg.
Men det spørs hvor nære venninner dere er da..

Uff, den er vanskelig. Hva med å ta det opp med henne - si at du ikke mener å blande deg, men at ettersom du ser tydelig hvem faren er så syns du det er vanskelig å ikke si noe. Kanskje hun selv har tenkt å si det?

Siden har bare er en bekjent av deg så vet du vel ikke alt...? Hadde bare latt det være så lenge barnet har det bra hos mor.

Ikke bland deg. Det er ikke din kamp.

Men hva om det faktisk er noe i det at faren ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre?

Om det skulle være han som er faren og barnet da har 2 søsken. Hva godt gjør det om du får dette bekreftet om han allikevel ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre. Og for hvem sin del er det egentlig du ønsker svar på om han er faren eller ikke?

Om du er venninne av denne damen syntes jeg du skal la det hele være om hun ikke ønsker at du skal blande deg.

Men hva om det faktisk er noe i det at faren ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre?

Om det skulle være han som er faren og barnet da har 2 søsken. Hva godt gjør det om du får dette bekreftet om han allikevel ikke ønsker å ha noe med barnet å gjøre. Og for hvem sin del er det egentlig du ønsker svar på om han er faren eller ikke?

Om du er venninne av denne damen syntes jeg du skal la det hele være om hun ikke ønsker at du skal blande deg.
Fordi det er noe som ikke stemmer .... Den mannen jeg kjenner ville ikke latt noen i stikken

Fordi det er noe som ikke stemmer .... Den mannen jeg kjenner ville ikke latt noen i stikken

Da syntes jeg du skal ta en prat med henne om du ikke stoler på venninnen din. Men Vær litt forsiktig på måten du tar det opp på da, for det er jaggu vondt nok når man er i den situasjonen. om ikke folk skal ha sine meninger om saken, og blande seg når de faktisk ikke vet noe.

Du må jo gjerne ta det opp med venninnen din, men syns absolutt ikke du skal si noe til denne mannen. Selv om du kjenner denne mannen på en måte så betyr ikke det at han er sånn mot alle. Noen ganger så kan man bli lurt av hvordan folk er som person. Og om han er en fantastisk far for de to barna han har nå, så kan det fortsatt hende at han ikke ønsker kontakt med dette tredje barnet.
Syns ikke dette er din kamp å ta egentlig. Hva sier mannen din til dette? Har dere snakket om det?

Jeg tenker at du kan jo ikke være helt sikker på hvem faren er, og i følge henne selv har bf sagt ifra at han ikke ønsker noe med verken henne eller barnet å gjøre. Jeg hadde valgt å stole på venninnen min.

synes du bare skal la det være. dette er noe du strengt tatt ikke har noe med.
er en sak mellom venninna di og barnefaren.
er jo ikke sikkert det er han du tror, selv om barnet kanskje ligner de andre barna hannes.
her ligner feks begge mine barn på søskenbarna sine, særlig når de er baby og opp til 2-3 år. men det betyr jo likevel ikke at svigerbroren min er far til mine barn selv om likheta er stor.

kan jo være ulike grunner (som du ikke kjenner til) til at han ikke vil ha noe med dette barnet å gjøre, selv om han er en fantastisk far til sine andre barn.
kjenner en som har 4 barn. han bor sammen med 3 av de og er en kjempe flott far til de, men den fjerde har han av ulike grunner ingen kontakt med.

Ville ikke snakket med noen av de, for dette har du egentlig ingenting med.. + at det som regel er ting man ikke vet helt sikkert..

Eg ville ha snakka med ho om det, syns du har god grunn til å tenke at det er noko rart her, og det må vere lov å spørre om det. Berre hugs på at dette er eit sårt tema, og du må understreke at du berre syns det er rart om det er han som er faren osv

Kanskje det ikkje er han? Kanskje han var utro med dama si da han gjorde venninna di gravid, og derfor ikkje vil ha noko med dei og gjera? Det er mange mulighetar, og det kan godt hende venninna di har gode svar på dine spørsmål:)

Om du ikke vil la det være så kan du jo spørre han om han har kontakt med barnet. Hvis han stiller seg uforstående, så unnskylder du deg og sier at du automatisk trodde det var han som var pappaen siden de var sammen, men beklager at du dro forhastede konklusjoner.

Back
Topp