Bør man kontakte lege med en gang?

K.elise

15. juli <3
hei alle flotte!
Da var testen positiv å lillebror/lillesøster er på vei.. men husker ikke helt. Kontakter man lege ved positiv test? Eller vente til uke12? Eller.. husker ikke hva som ble gjort jeg..
også usikker på om det vil bli et februar barn eller mars barn. Eneste jeg vet er at unnfangelse må ha skjedd en gang mellom 10-17 mai. Så tror jeg har regnet meg frem til at jeg er i starten av uke 6.. kan det stemme?
Haha uff.. virker som ammetåken allerede har rammet meg.!!

Gratulerer så mye!
Om du har unnfanget i den perioden er du definitivt i februar, eks; 17. mai = 4+6 = 10. feb ;)

Last edited:
Takk!:D
Okei så bra! :D skal ofte regnes fra første dag i siste mens, men det husker jeg i allefall ikke :') da dette kom litt brått på.. fikk ikke kjøpt nye p-piller da det var tomt, å tenkte at det går vell fint en mnd uten.. da vi brukte nesten 2 år på å få til nummer 1. Men vipps..da skjedde det med en gang ;)

Så gøy med en overraskelse da :) gratulerer så mye! Du er nok definitivt i februar ja ;) apropos legetime så tvang jeg igjennom da jeg ringte å få time idag, ringte forrige uke, er nå 5 uker, og det var ingenting å gjøre der idag[emoji85] så det var ikke noe vits. De tar ikke de blodprøvene osv før mellom uke 8 og 12[emoji4]

Gratulerer så mye.. :) æ har termin 12 feb, men unnfangelse rundt 19 mai, så ganske like.. her blir det p-pille barn:) huske heller ikke når man skal kontakte lege/jordmor‍♀️ hehe

Tusentakk :smiley-bounce012 men er det ikke lurt å dra til lege å få ordnet med bestilling av ultralyd o.l ? For det er vel legen som må booke time på sykehuset ?

Gratulerer :D

Jeg har bestilt min første jordmor time i uke 8

Tusentakk :smiley-bounce012 men er det ikke lurt å dra til lege å få ordnet med bestilling av ultralyd o.l ? For det er vel legen som må booke time på sykehuset ?

Oul-timen (ordinær ultralyd i uke 18/19) får du på sykehuset du får innvilget fødeplass ved :) det kan du faktisk søke om selv, i hvert fall på sykehusene tilhørende Universitetssykehusene her i Oslo, mulig det ikke er samme opplegg overalt. Men jeg fikk i hvert fall ikke hverken tatt blodprøver eller søkt noe slm helst før mellom uke 8 og 12 her ;)

Tror heller ikke det gjøres før mellom uke 8-12. Og da er det enda så god tid at du helt sikkert får både ultralydtime og fødeplass :)
Og gratulerer [emoji4][emoji8]

Gratulerer [emoji38] jeg har fått første legetime i uke 8! Skal også ringe jordmor og få time der [emoji4]

Back
Topp