Bør man gå til jordmor?

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Jeg er i uke 27+3 og har ikke vært hos jordmor før.. Burde jeg det? Fler som ikke har gått dit?
Hva gjør dere der?
Har gått til lege frem til nå og alle jeg snakker med sier liksom "HÆ?! Har du ikke vært hos jordmor??!"
Hva mener dere?

Sent from my iPhone using BV Forum

Må ikkje, det bestemmer du sjølv:)
Eg vil heller gå til jordmor i staden for lege, det er meir pga at jordmor har mykje bedre tid, og meir peiling på gravide:p liker ikkje legen min så mykje:p

Eg skal til jordmor neste veke, er da 26+2:) har vore til legen 1 gang, og til ultralyd 1 gang:)

Må ikkje, det bestemmer du sjølv:)
Eg vil heller gå til jordmor i staden for lege, det er meir pga at jordmor har mykje bedre tid, og meir peiling på gravide:p liker ikkje legen min så mykje:p

Eg skal til jordmor neste veke, er da 26+2:) har vore til legen 1 gang, og til ultralyd 1 gang:)
Ahaa :)
Legen min er veldig flink til å ta seg tid, og ha. Kjenner på magen min å får høre hjertelyden hver gang :)
Hva gjør man hos jordmor?
Må man ha jordmor i sin kommune eller er dette valgfritt? :)

Man gjør det samme som hos lege. De har bare som regel bedre tid. Og så holder de som regel til på helsestasjonen der man skal gå med bebisen, så får man sett hvor det er og hva man gjør der. Jeg syns det er koselig å bare gå dit å ha noen å skravle med hvis jeg lurer på noe, og samtidig få høre at alt er bra med bebisen. Tror jeg har vært hos jordmor 5 ganger og er i uke 28. Nå skal jeg prøve å drøye å dra dit til uke 32. Men alltids noe man lurer på og lettere å få time der enn hos lege.

Jeg har ikke vært hos jordmor denne gangen, men var første gang jeg var gravid. Synes det var lettere å spørre jordmor om ting jeg lurte på i graviditeten enn legen

Helsestasjonen i kommunen jeg bor i er en halvtime kjøring unna der jeg bor ( og veien er helt forferdelig å kjøre)
Nabo kommunen er 7 min unna å kjøre så derfor jeg tenkte at hvis man kunne velge så hadde jeg helt klart nabo kommunen :)

Helsestasjonen i kommunen jeg bor i er en halvtime kjøring unna der jeg bor ( og veien er helt forferdelig å kjøre)
Nabo kommunen er 7 min unna å kjøre så derfor jeg tenkte at hvis man kunne velge så hadde jeg helt klart nabo kommunen :)

Bare ring til den nærmeste og spør pent om å få komme dit:)

Jeg og har valgt bort fastlegen, da han har så liten tid til meg at jeg blir mer stressa av å gå dit enn og la være. Jordmor er så mye hyggeligere, og er interessert i å høre alt om hvordan det går. Legen har kun vært interessert i tallene på helsekortet, og har begge gangene jeg har vært der utelatt å høre etter hjertelyd. Nå er jeg så heldig at jordmor har tid til meg en gang i måneden, og slipper derfor legen :p

<3

Jeg og har valgt bort fastlegen, da han har så liten tid til meg at jeg blir mer stressa av å gå dit enn og la være. Jordmor er så mye hyggeligere, og er interessert i å høre alt om hvordan det går. Legen har kun vært interessert i tallene på helsekortet, og har begge gangene jeg har vært der utelatt å høre etter hjertelyd. Nå er jeg så heldig at jordmor har tid til meg en gang i måneden, og slipper derfor legen :p

<3
Så deilig :)
Ja, må nok ta turen til jordmor :) tenkte kanskje at det var "teit" å begynne å gå dit når jeg er 27+3 liksom :) men da er det ingen sak :)

Jeg går til både lege og jordmor. Men hadde jeg ikke vært sykemeldt pga andre ting så hadde jeg tok gått mest til jordmor. Hun jeg går til er veldig søt og hyggelig. Og har alltid masse tid til å prate og kan svare på alt jeg lurer på:) syns ikke legen min vet like mye, også er det lettere å prate med jordmor:) legen min er en litt ung mann, så er ikke alt jeg har lyst til å spørre han om heller:p hehe.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app

Jeg er i uke 27+3 og har ikke vært hos jordmor før.. Burde jeg det? Fler som ikke har gått dit?
Hva gjør dere der?
Har gått til lege frem til nå og alle jeg snakker med sier liksom "HÆ?! Har du ikke vært hos jordmor??!"
Hva mener dere?

Jeg vil iallefall anbefale deg å dra dit! Jordmødre er spesialister på området, langt mer enn en lege. De har masse informasjon og tips å komme med i forbindelse med fødsel, barseltid og amming. Jeg har heldigvis fått en kjempesøt denne gangen også, hun har tid i mye større grad enn leger har.
Dessuten skjer det ting på helsestasjonen som er av stor interesse for oss gravide. Jeg fikk feks gratis ammekurs her forleden. Selv om dette er nr. 3, så var det mye nyttig informasjon.
Og som sagt over her, ofte er det samme sted man går med bebis etter fødselen, og fint å bli litt kjent.

Jeg anbefaler absolutt å gå til jordmor:-)De foretar samme kontroll som hos legen(blodtrykk,urin osv) og snakker samtidig om alt annet legene som oftest ikke har tid til..De er flinke til å ta vare på den gravide og hormoner, snakke om alt som er reelt og aktuelt for den gravide:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg går til både lege og jordmor. Men hadde jeg ikke vært sykemeldt pga andre ting så hadde jeg tok gått mest til jordmor. Hun jeg går til er veldig søt og hyggelig. Og har alltid masse tid til å prate og kan svare på alt jeg lurer på:) syns ikke legen min vet like mye, også er det lettere å prate med jordmor:) legen min er en litt ung mann, så er ikke alt jeg har lyst til å spørre han om heller:p hehe.

Sent from my HTC One SV using BV Forum mobile app
Hehe, det skjønner jeg :) er liksom ikke alt man vil spørre om hos en mannlig lege :)

Jeg vil iallefall anbefale deg å dra dit! Jordmødre er spesialister på området, langt mer enn en lege. De har masse informasjon og tips å komme med i forbindelse med fødsel, barseltid og amming. Jeg har heldigvis fått en kjempesøt denne gangen også, hun har tid i mye større grad enn leger har.
Dessuten skjer det ting på helsestasjonen som er av stor interesse for oss gravide. Jeg fikk feks gratis ammekurs her forleden. Selv om dette er nr. 3, så var det mye nyttig informasjon.
Og som sagt over her, ofte er det samme sted man går med bebis etter fødselen, og fint å bli litt kjent.
Tusen takk for tips :) :) skal ringe jordmor til uken tenker jeg :) :)

Jeg anbefaler absolutt å gå til jordmor:-)De foretar samme kontroll som hos legen(blodtrykk,urin osv) og snakker samtidig om alt annet legene som oftest ikke har tid til..De er flinke til å ta vare på den gravide og hormoner, snakke om alt som er reelt og aktuelt for den gravide:-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Tusen takk for tips :) :)
Jordmor vet nok mer enn en lege, så jeg ringer jordmor til uken å hører om time jeg :) :)

Bruker legen min jeg. Fastlegen min er ute i mammaperm så har ikke vært til henne dette svangerskapet. Men hun jeg har fått som vikar er veldig hyggelig. Hører alltid etter hjertelyd og spør om det er noe. Så føler at hun har tid til meg. Men jeg valgte å bruke legen min fordi det var enklere for meg og de har allerede all info på meg så.

Går til lege og jordmor annen hver gang, er super fornøyd med begge to. Legen min har jeg hatt et stund, hun er dyktig. Gjør alle rutinesjekkene, og lytter! Jordmoren min er en erfaren dame, som kanskje kan ha en bitteliten "jeg kan alt og vet alt"- holdning, men hun vil jo bare det beste for meg og babyen :)

Har kun gått til legen, mest pga eg treng stadig nye sjukemeldingar. Men ho eg går til er veldig hyggelig og tar seg tid til meg :) Men har tenkt å prøve å få time hos jordmor i midten av desember/begynnelsen av januar, og snakke litt om tida fram til fødsel :)

Med Milio Andreas, begynte jeg allerede rundt uke 12 å gå til jordmor, nå begynte jeg ikke før rundt uke 20. Hadde ikke behov for det tidligere.. Så det er nesten noe du må kjenne på selv, jeg synes det kan være veldig greit å gå til henne. Hun er så koselig å snakke med:)

www.familielykke.blogg.no

Back
Topp