Bør man avvente prøvingen til coronakrisen er over?

En tråd i 'Vi som prøver / Før svangerskapet' startet av Frknord, 30 Mar 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
Tags: Add Tags
  1. Frknord Andre møte med forumet

Ååå så leit :( det er ikke noe gøy opplevelse, det kan jeg skrive under på, da jeg har opplevd akkurat det samme selv. Og man blir veldig bekymret i etterkant, så jeg skjønner tankegangen din. Er vanskelig i disse coronatider, men forhåpentligvis er det over om noen mnd.
    Da jeg var gravid med datteren min, så fikk jeg tul i uke 9, siden jeg var veldig bekymret etter MA. og det hjalp veldig. Håper jeg får det neste gang jeg blir gravid også, selv om det gikk bra forrige gang.
    Håper oppfølging av gravide kommer til å prioriteres på samme nivå som før. Ønsker deg masse lykke til❤️

2. En.to.tre? Forumet er livet Maiblomstene 2017 Himmelbarn

Vi avventer litt ettersom mulig risiko foreløpig er såpass ukjent. Jeg ser at enkelte land plasserer gravide i risikogruppen. Vi har prøvd ett år, men ser vel for meg at det kan ta litt tid før vi starter opp testingen igjen.

3. FruHåpefull82 Betatt av forumet Himmelbarn

Hadde utskraping i går etter MA oppdaget i februar og rester etter første mens. Vi bor for tiden i utlandet, men kommer til prøve så snart det er grønt lys for det. Jeg har ikke alderen på min side, så kan ikke gå og vente for å se an og kanskje "kaste bort" flere måneder enn de som allerede har gått tapt nå da jeg mistet. Skulle hatt termin i september. Hvordan det hadde blitt midt opp i coronaen er ikke godt å vite, men vi vil prøve igjen.

Men pga. MA nå vil jeg ha ekstra oppfølging neste gang, betaler for det på privatklinikk. Her er ikke det så dyrt. Var sånn MA ble oppdaget da jeg var 10 uker på vei.

• Hjertelig Hjertelig x 1
  4. Vegasus Elsker forumet Snøkrystallene2021❄️

Kommer ikke til å utsette prøvingen. Man vet aldri hva fremtiden bringer. Har akkurat hatt SA, og prøver igjen etter første mens!

• Enig Enig x 2
  5. Peony Glad i forumet VIP ❤️ Augustlykke 2020 ❤️

Vi brukte over 3 år før spira satt, så jeg hadde ikke utsatt. Men dette er jo individuelt fra par til par; alder, økonomi etc.

• Enig Enig x 1
  6. Margoo Flørter med forumet Vi som prøver :)

Vi kommer ikke til å utsette prøvingen. Vi vet ikke engang om vi kan bli gravide og hvor lang tid det kan ta. Alderen spiller heller ikke på lag om vi vil ha flere enn ett barn, selv om det riktignok ikke er krise.

Vi er begge i jobber som er ganske trygge (barnehage), men har litt tanker om å gå gravid på jobb i bhg..

7. Ørkenblomst Forumet er livet Oktoberfruene 2018 Snøkrystallene2021❄️

Vi fortsetter å prøve, vår alder og aldersforskjell på søsken spiller en rolle.

8. Villblomsten Flørter med forumet

Vi begynner prøving nå som planlagt. Vi vet aldri hvor lang tid dette vil vare og jeg regner med at det kommer til å gå helt fint for de aller fleste. Ønsker ikke mer aldersforskjell fra de to vi har fra før.

• Liker Liker x 1
  9. Maddieh Forumet er livet Junibarna 2019

Kommer an på livssituasjon, økonomi, jobb osv.
    Personlig ville jeg droppet det nå, men vet at mange prøver.
    Iblant setter andre ting på en måte grensene der.
    Har du jobb f eks, er den sikret etter dette.
    har du prøvd veldig lenge ville jeg neppe satt det på vent heller.

Del denne siden