bør lesbiske få rett til befruktning?

Har ei lesbisk venninne som sterkt ønsker barn, og unner henne det av hele mitt hjerte. Hun og hennes kjære kommer til å bli fantastiske foreldre [:)]

Så, ja, jeg synes de bør få rett til befruktning.

ORIGINAL: Baby klar..

Jeg syns ikke at det skal være en rett for dem nei, to damer kan desverre ikke få barn.. Det må en av hvert kjønn til...

Jeg syns ikke at det skal være en rett for dem nei, to damer kan desverre ikke få barn.. Det må en av hvert kjønn til...

ORIGINAL: Apple

Jeg sier et klart JA til dette spørsmålet. At det kreves én kvinne og én mann for å danne et barn er sant biologisk sett, men at det kreves en av begge kjønn for å være gode foreldre er ikke sant. Lesbiske og homofile som ønsker seg barn er like godt skikket som heterofile!

Dessuten er det mye bedre at en befruktning i et lesbisk forhold foregår under ordnete forhold, enn at de tvinges til en tur på byen... Det gir i hvert fall barna bedre rettigheter.

Må sei meg enig i dette. Men homofile og lesbiske må ha samme rettigheter, og det er nok litt meir komplisert for eit homofilt par enn lesbiske.. Er jo ikkje lov med eggdonasjon og surrogat i norge + at det er ein meir komplisert prosess enn sæddonasjon.. Men eg trur absolutt at homofile/lesbiske er like gode foreldre som heterofile[:)] Og eg trur ikkje det er vanskeligare å vekse opp med f.eks to mødre enn mor og far, dersom dei voksne endrar holdning. Barn mobber ikkje dersom voksne ser det som normalt...

Jeg sier et klart JA til dette spørsmålet. At det kreves én kvinne og én mann for å danne et barn er sant biologisk sett, men at det kreves en av begge kjønn for å være gode foreldre er ikke sant. Lesbiske og homofile som ønsker seg barn er like godt skikket som heterofile!

Dessuten er det mye bedre at en befruktning i et lesbisk forhold foregår under ordnete forhold, enn at de tvinges til en tur på byen... Det gir i hvert fall barna bedre rettigheter.

JA! JA! JA!
Storesøstra mi er lesbisk og er i et forhold. De fikk en gutt sammen for 3 år siden. Søstra mi er mamman og dama er bare seg selv. Gutten har en pappa som han har samvær med akkurat som skilsmisse barn. De "laget" gutten ved bruk av innkjøpt insemineringsutstyr, utført hjemme. Han kom til på det andre forsøket [:)]

signerer, jeg synes det er unaturlig

ORIGINAL: Guria

så gøy da. unner lesbiske så godt å få et barn.
man er like gode foreldre som man ellers er.

JA! JA! JA!
Storesøstra mi er lesbisk og er i et forhold. De fikk en gutt sammen for 3 år siden. Søstra mi er mamman og dama er bare seg selv. Gutten har en pappa som han har samvær med akkurat som skilsmisse barn. De "laget" gutten ved bruk av innkjøpt insemineringsutstyr, utført hjemme. Han kom til på det andre forsøket [:)]

Enig [:)]

jeg sltes i småbiter sidelengs av dette spørsmålet..
jeg mener i utgangspunktet nei, fordi det er unaturlig og fordi barn har godt av å vokse opp med en forelder av hvert kjønn.
men etter selv å ha slitt og prøvd og lengtet etter et barn kan jeg ikke forstå den smerten de må oppleve som skal bli nektet å bli foreldre. jeg prøver å gå inn i meg selv og tenke "hva hvis noen hadde nektet meg å få barn, bare fordi vi ikke får det til selv?" for vi kan jo mest sannsynlig ikke få barn på den naturlige måten, skal vi da bli nektet hjelp? nektet assistert befruktning? nektet adopsjon?

jeg klarer ikke å bestemme meg for hva jeg mener i denne saken. hadde det vært underskriftskampanje vet jeg ikke hva jeg ville gjort, om jeg hadde skrevet under eller ikke.

jeg klarer ikke å gjøre meg selv til gud over menneskers liv på den måten.

ORIGINAL: vestlandsjento

Må sei meg enig i dette. Men homofile og lesbiske må ha samme rettigheter, og det er nok litt meir komplisert for eit homofilt par enn lesbiske.. Er jo ikkje lov med eggdonasjon og surrogat i norge + at det er ein meir komplisert prosess enn sæddonasjon.. Men eg trur absolutt at homofile/lesbiske er like gode foreldre som heterofile[:)] Og eg trur ikkje det er vanskeligare å vekse opp med f.eks to mødre enn mor og far, dersom dei voksne endrar holdning. Barn mobber ikkje dersom voksne ser det som normalt...

Jeg er også litt uening med med selv, men tror jeg må si meg enig med Vestlandsjento og Apple (bortsett fra et litt mindre klart JA..[:)]) Det er et komplisert og vanskelig spørsmål. Det viktigste må være barnets rettigheter i den situasjonen det er i.

syns det er leit at folk mener vi ikkke burde hatt Kajsa....

http://www.babyverden.no/templates/Article____79536.aspx

ORIGINAL: * Bobbo *

himmel å idiotisk!!!
Begrunnelsen er at to damer ikke kan få barn...
Folk som vil insimineres er jo de som ikke kan få barn på annen måte....
Litt sjokka faktisk at dette blir sakt på ett forum som dette.
Trodde de fleste som er her visste hvor vondt det er å ønske seg barn, men ikke kan få det på en "normal" måte sammen med den man elsker.

leoleo jeg mener at Kajsa kommer til å få to fine foreldre jeg, og håper at adopsjonen går i orden raskt. Dette her greier dere bra, det eneste er nok at det kan være greit å passe på at hun vokser opp med noen mannelige skikkelser også, men det kan jo være bestefar eller onkler for den saks skjyld eller noen kamerater. Så det er jo ikke noe problem, hun må jo velge selv i henhold til den legningen hun får slik at hun ser hva forhold mellom ulike kjønn er samtidig som hun vokser opp i et nært og fint forholde med to mødrer/damer, jeg tror hun får et fint syn på hvordan det er i samfunnet jeg med både lesbisk forhold og hetrofile forhold når hun  blir såpass gammel at hun forstår hva dette går ut på. Men det kreves nok litt mer for dere som foreldre ettersom det er endel med fordommer, og jeg håper at deres datter slipper spydige komentarer, men verden forandrer seg forhåpentligvis til et bedre syn på slike forhold som homofile og lesbiske par.

Men jeg må si for min egen del så er jeg glad at mine barn vokser opp med en av vært kjønn, grunnen til det er at det er en enklere og mer normalt i det samfunnet vi lever i nå, men jeg tror neppe at deres datter tar skade av dette. Hun er veldig søt foresten.

ORIGINAL: leoleo

Ingenting personlig, og ikke vondt ment.
For meg så er det bare ikke en del av naturens gang. Satt på spissen så har vel ikke vi heller rett på denne hjelpen, da vi ut i fra naturens side ikke kan få barn sammen på naturlig måte..[8|]
Tror dere er vel så gode foreldre som en familie med foreldre av hvert kjønn, men for meg så blir det feil.
Vet ikke om du kan forstå "min" side?

Kan du fortelle meg åssen i all verden jeg kan la være å la det gå innpå meg at du mener jeg ikke burde fått min datter????
Hadde ikke du blitt lei deg om noen sa at sånne som deg ikke burde få hjelp til å få ett etterlengtet barn?
nok en gang....At DERE her inne sitter å fordømmer dette er hårreisende!

takk for støtten twinanne[;)]

Jeg er enig med apple=)) her fikk du satt de riktige ordene på dette=))

Før jeg går inn å legger meg vil jeg ønske dere lykke til ALLE sammen, håper det går bra for dere.
Unner alle verdens største under, å bli mamma.

Håper også dere lærer deres barn at alle mennesker er like mye verd.....

Ingenting personlig, og ikke vondt ment.
For meg så er det bare ikke en del av naturens gang. Satt på spissen så har vel ikke vi heller rett på denne hjelpen, da vi ut i fra naturens side ikke kan få barn sammen på naturlig måte..[8|]
Tror dere er vel så gode foreldre som en familie med foreldre av hvert kjønn, men for meg så blir det feil.
Vet ikke om du kan forstå "min" side?

Kan du fortelle meg åssen i all verden jeg kan la være å la det gå innpå meg at du mener jeg ikke burde fått min datter????
Hadde ikke du blitt lei deg om noen sa at sånne som deg ikke burde få hjelp til å få ett etterlengtet barn?
nok en gang....At DERE her inne sitter å fordømmer dette er hårreisende!

takk for støtten twinanne[;)]

Nydelig datter Leoleo! Jeg støtter dere 100% jeg! Som jeg har nevnt tidligere i denne tråden, har jeg en lesbisk søster som er i et forhold, og de har en nydelig gutt å 3år sammen [:)]

LeoLeo: 
jeg støtter deg og dinsin fullt ut 100%=))
hvorfor i all verden skulle ikke dere lesbiske eller andre homofile få barn...man velger ikke legning selv det er i allefall sikkert...og er enig med deg i at jeg unner alle uanz legning å få sitt etterlengtede barn...det er bedre å vokse opp med to foreldre uanz kjønn enn en alenemor som ikke tar ansvar...[:)]

Men jeg forstår at andre ikke deler samme syn,men forlanger i det minste respekt[;)]
Men i en tråd som denne så kan det komme opp mange forskjellige meninger,men at det er mange på dette forumet som ikke er enig i dette er jeg enig i at er veeeldig rart...skulle tro at folk her inne kunne unne lesbiske/homofile å få barn når ett selv går igjennom en vanskelig prosess for å få barn...

LYKKE TIL[:)][:)][:)]
Kajsa og dere er like mye verd som oss andre og jeg tror ikke Kajsa blir mobbet viss VOKSNE gir respekt,ungene lærer av oss vøtt[;)]

Hva med alle barna som bare har en forelder? Det er liksom greit, men ikke to damer eller to menn??? Ja barn bør ha både menn og kvinner rundt segi oppveksten, men det trenger jo ikke være sånn at det MÅ være en av foreldrene. En far eller er ikke nødvendligvis til stedet i hele tatt, så hvorfor diskriminere to av samme kjønn?

Jeg synes det er langt værre med alle barna som blir til ved et uhell på byen, hvor far kanskje ikke engang vet om barnet... Barn av kjærlighet er jo det flotteste som finnes!

Når det kommer til hva som er naturlig, så burde jo ikke vi her inne åpne kjeften engang. Hadde det ikke vært for moderne medisin, så kunne jeg se langt etter det barnet jeg nå venter... 

Back
Topp