Bør jeg være bekymret?

Snart2barnsmor

Flørter med forumet
Var hos legen i dag, og da han målte magen var plutselig sf målene nesten lavere enn i uke 29, og nå er jeg i uke 34+ 4, burde vel vokse mye nå på slutten? Har heller ikke lagt på meg mer en to kg siste 13/14 ukene,og ingen ting de siste ukene. Fikk beskjed når jeg for noen uker siden tok opp vekta at jeg bare burde være fornøyd,men nå når magen ikke vokser en gang blir jeg jo litt bekymret, legen sa bare "hmmm ja se det..." Og rynket pannen litt...og i følge han lå lille gutt med hode ned, og det gjorde han sist også så har ikke noe med måten han lå på å gjøre :confused:
Noen av dere som har det lignende og kan berolige en gravid kvinne? :anyone

Akkurat det med vekt skal du ikke tenke på, noen går bare opp ett par kilo:) Men fikk du noen forklaring? Hadde ringt føden, de er jo bare flotte:) jeg ringte nettopp pga at jeg er uvel med hodepine og kvalme, de roet meg skikkelig:) det sitter jo litt inne å ringe liksom:) har du.hatt symfysemål på streken hele veien eller?

Akkurat det med vekt skal du ikke tenke på, noen går bare opp ett par kilo:) Men fikk du noen forklaring? Hadde ringt føden, de er jo bare flotte:) jeg ringte nettopp pga at jeg er uvel med hodepine og kvalme, de roet meg skikkelig:) det sitter jo litt inne å ringe liksom:) har du.hatt symfysemål på streken hele veien eller?

nei han spurte bare om det va bra med liv,og det er det jo...har alltid hatt forstørret livmor, og store unger,skal settes igang pga at han er så stor, men nå lå han plutselig nesten under streken, har også blodprosent på 9,5 i dag,og har vært på 12,6&11,7 tidligere, vet ikke om dette har noe sammenheng?

Jeg har ingen erfaring eller tips her, men a jeg målte og veide meg hos jordmor forrige gang, så lå jeg akkurat likens på vekta og såvidt litt mer på symfysen enn jeg gjorde hos legen en måned tidligere. Hun sa det ikke var noe grunn til bekymring, for lege og jordmor kan måle forskjellig, og vekten kan også vise forskjellig! Det kan jo være noe å tenke på :)

Jeg har ingen erfaring eller tips her, men a jeg målte og veide meg hos jordmor forrige gang, så lå jeg akkurat likens på vekta og såvidt litt mer på symfysen enn jeg gjorde hos legen en måned tidligere. Hun sa det ikke var noe grunn til bekymring, for lege og jordmor kan måle forskjellig, og vekten kan også vise forskjellig! Det kan jo være noe å tenke på :)

jeg veies på samme vekt hver gang for å unngå slike forskjeller,men som sagt er det ikke vekta som uroer meg mest det er sf målet, og det er jo samme lege som har målt begge gangene,men men har googla litt på nettet og der var det en som også hadde flate ut på sf målet,men alt var bra med babyen,så satser på at jeg hadde kjent det på kroppen om noe ikke var som det skulle :)

Var hos legen i dag, og da han målte magen var plutselig sf målene nesten lavere enn i uke 29, og nå er jeg i uke 34+ 4, burde vel vokse mye nå på slutten? Har heller ikke lagt på meg mer en to kg siste 13/14 ukene,og ingen ting de siste ukene. Fikk beskjed når jeg for noen uker siden tok opp vekta at jeg bare burde være fornøyd,men nå når magen ikke vokser en gang blir jeg jo litt bekymret, legen sa bare "hmmm ja se det..." Og rynket pannen litt...og i følge han lå lille gutt med hode ned, og det gjorde han sist også så har ikke noe med måten han lå på å gjøre :confused:
Noen av dere som har det lignende og kan berolige en gravid kvinne? :anyone
Jeg opplevde det samme på forrige kontroll, har ligget ca på den røde streken til da, men da var jeg plutselig under det grønne feltet. Jm, satte opp en ny time om halvannen uke for å sjekke om jeg har vokst til da, om ikke sender hun meg på ul.
Hun sa jeg skulle ringe føden om det dabbet av med liv i magen, for det kan være at det at han ikke tar til seg nok næring...
Så jeg synes det er rart at legen din ikke følger det opp.

Jeg opplevde det samme på forrige kontroll, har ligget ca på den røde streken til da, men da var jeg plutselig under det grønne feltet. Jm, satte opp en ny time om halvannen uke for å sjekke om jeg har vokst til da, om ikke sender hun meg på ul.
Hun sa jeg skulle ringe føden om det dabbet av med liv i magen, for det kan være at det at han ikke tar til seg nok næring...
Så jeg synes det er rart at legen din ikke følger det opp.

skal tilbake om to uker, og skal da både til jm,lege og på sykehuset til vekstseminering og planlegging av igangsetting så han tenkte nok bare at han ikke ville uroe meg i mens, og siden det var godt med liv så tenkte han nok at det gikk fint!? Ikke vet jeg,men han hadde vel tatt affære om han tenkte at det var noe riktig galt tenker jeg :)

skal tilbake om to uker, og skal da både til jm,lege og på sykehuset til vekstseminering og planlegging av igangsetting så han tenkte nok bare at han ikke ville uroe meg i mens, og siden det var godt med liv så tenkte han nok at det gikk fint!? Ikke vet jeg,men han hadde vel tatt affære om han tenkte at det var noe riktig galt tenker jeg :)
Om du skal tilbake om to uker er det nok under kontroll :)
Jm sa til meg at det var vanlig med ny kontroll innen to uker når sf målet flater ut. Trodde ikke han hadde satt opp oppfølging på deg, men når du får det er det helt sikkert ingen fare :)

I og med at du får kontroll om 2 uker får du jo god oppfølging. :-) det kan jo hende han har lagt seg lengre ned i bekkenet. Uansett så får du god hjelp nå!:-)

Bare følg med at det ikke plutselig blir mye mindre liv og røre i magen, så går det nok helt fint å vente til du skal på kontroll tenker jeg :) Litt ekstra obs er det jo greit å være :)

Sist jeg var hos legen sa han at det var godt å se at jeg gikk opp i vekt og hvertfall at sf målene steg.. Da det var ett sundt tegn på at lillemann vokser som han skal..
Jeg er veldig rolig av meg når det kommer til alt som har med graviditeten og kroppen osv å gjøre.. men tror jeg hadde tatt en tlf hvis jeg hadde hatt det slik som du beskriver.. Hvertfall når legen rynker pannen som svar..
Er nok ikke noe å bekymre seg over, men en tlf skader ikke :)

Jeg vet dessverre ingenting om dette, men jordmor har sagt til meg hele tiden at bebis er stor og over gjennomsnittet. Men så var jeg på ekstra ul og da fikk jeg beskjed om at han var litt under gjennomsnittet. Så de måler tydeligvis ikke likt bestandig, men det har vel litt å si om bebien ligger høyt eller lavt..

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Jeg vet dessverre ingenting om dette, men jordmor har sagt til meg hele tiden at bebis er stor og over gjennomsnittet. Men så var jeg på ekstra ul og da fikk jeg beskjed om at han var litt under gjennomsnittet. Så de måler tydeligvis ikke likt bestandig, men det har vel litt å si om bebien ligger høyt eller lavt..

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

ja jeg har allerede vært hos lege spes. Og fått vite at lillegutt er større enn gjennomsnittet, så skal derfor inn neste uke og planlegge igangsetting el ks alt etter som hvor mye mer han har vokst, så skal uansett på kontroll da, både til jm,lege og ul, å er veldig obs på å kjenne etter liv hele tiden,så hvis det dabber av med liv tar jeg selvsagt kontakt med engang,men tenker at så lenge lillemann er såååå livlig som han er kan han umulig lide noen nau ;)
var litt redd for morkakesvikt til å begynne med,men har blitt beroliget med at da hadde han vært mye mer slapp. Så han tar det han trenger,så går det heller utover meg :p men hadde vært deilig med et lite powerboost,så kanskje jeg burde fått meg litt jerntilskudd e.l. ;)

ja jeg har allerede vært hos lege spes. Og fått vite at lillegutt er større enn gjennomsnittet, så skal derfor inn neste uke og planlegge igangsetting el ks alt etter som hvor mye mer han har vokst, så skal uansett på kontroll da, både til jm,lege og ul, å er veldig obs på å kjenne etter liv hele tiden,så hvis det dabber av med liv tar jeg selvsagt kontakt med engang,men tenker at så lenge lillemann er såååå livlig som han er kan han umulig lide noen nau ;)
var litt redd for morkakesvikt til å begynne med,men har blitt beroliget med at da hadde han vært mye mer slapp. Så han tar det han trenger,så går det heller utover meg :p men hadde vært deilig med et lite powerboost,så kanskje jeg burde fått meg litt jerntilskudd e.l. ;)

Min baby er 19 % over normalen men de vil ikke igangsette. Jeg er redd ungen blir stor å få ut :(
Hvor mye større er din siden du får tilbud om igangsettelse?

Min baby er 19 % over normalen men de vil ikke igangsette. Jeg er redd ungen blir stor å få ut :(
Hvor mye større er din siden du får tilbud om igangsettelse?

jeg fikk ikke igangsetting med førstemann,og han var også godt over gjennomsnittet, pluss jeg hadde lite bekken, så fødselen gikk ikke slik den burde og derfor gjør de ikke samme feil igjen. Men det er ikke vekten på babyen det går på her det er hode str, førstemann var 40 cm i hode omkrets og han her er også en del større enn gjennomsnittet i hodeomkrets. hvor stor resten av babyen er får vi vite nå den 13. Sep :)
førstegangsfødende får svææært sjelden slippe å prøve vanlig fødsel for som regel går det helt fint, hadde jeg ikke hatt så lite bekken så hadde det ikke vært noe problem å føde førstegang heller og han var 4400g 52cm lang og som sagt 40cm i hode. Men han kom jo ut den gang også og lever i beste velgående i dag uten skavanker,men det kunne jo som sagt gått bedre :)

Back
Topp