Bør jeg uroe meg

indigo85

Elsker forumet
For en uke siden hadde jeg besøk av tantebarnet mitt og da var han litt små forkjøla, men onsdagen som var fikk han brått røde prikker og det viste seg at han hadde fått røde hunder. Ingen i min famile har noen symptomer på å være smittet, men fikk akkurat en telefon av søsteren min om at det kan ta 2-3 uker før man får noen symptomer og at hvis jeg blir syk må jeg ta abort. Jeg sitter nå her og får litt små hetta. Jeg er ikke syk nå eller noen ting, men sønnen min er litt forkjølet men han viser ingen av symptomene som er tegn på røde hunder.

Når jeg var hos legen om tirsdagen så tok jeg jo noen blodprøver for å se hva jeg er resistent mot, og jeg burde jo blitt fortalt av henne om jeg ikke er resistent mot røde hunder lenger. Husker jo at jeg fikk vaksine mot det når jeg var mindre. Uff blir litt langt dette:(

Er ganske sikker på at den vaksinen vi får for røde hunder da vi er små holder for bestandig.
Du får google det.
håper det går bra!!!
klem

Har goggla det og der står det om man får det når man er gravide så vil fosteret ta skade uke 8-12 uker er det 90 % sansynlig for at det tar skade. Og 50 % aborterer og resten får skade. Nei jeg får ringe legekontoret i morgen og håpe på jeg får noen gode nyheter.

Har goggla det og der står det om man får det når man er gravide så vil fosteret ta skade uke 8-12 uker er det 90 % sansynlig for at det tar skade. Og 50 % aborterer og resten får skade. Nei jeg får ringe legekontoret i morgen og håpe på jeg får noen gode nyheter.

Det hørtes ikke noe greit ut :( Håper virkelig at du slipper unna!!! Krysser alt jeg har for deg!!

man blir vel testet for røde hunder og hiv og slikt på første svangerskapskontrolll.. De burde vel sagt noe i første svangerskapet ditt om du ikke hadde antistoffene inne..?

blåkanin skrev:
man blir vel testet for røde hunder og hiv og slikt på første svangerskapskontrolll.. De burde vel sagt noe i første svangerskapet ditt om du ikke hadde antistoffene inne..?

Det var det jeg trodde også, så da burde jeg jo fått beskjed. Legen sa til meg om tirsdagen at hun ringte hvis det var noe spesielt jeg burde vite om blodprøvene og da tok hun hiv test og test om jeg ikke hadde antistoffene.

Da har jeg fått det bereftet av legen at jeg ikke har noe å uroe meg for og da puster jeg lettet ut.

Back
Topp