Bør jeg sykemelde meg?

Veronica 1991

Brian Aleksander <3
Januarhula 2014
Jeg føler meg skikkelig sliten å lei for tiden.. Føler at jeg er i "dritthumør" og går på lavgir hele tiden.. Føler også at jeg bruker opp all energi når jeg er på jobb, og er helt ødelagt når jeg kommer hjem..

Har ikke vært sykemeldt hittil i svangerskapet..
Ryggen verker og bekkenet er kranglete..

Jeg får så utrolig dårlig samvittighet når jeg er borte fra jobb...

Hva hadde dere gjort?

Sent from my iPhone using BV Forum

Nå vet ikke jeg hvilket forum du posta innlegget på eller hvor langt på vei du er, men jeg har d akkurat likens som deg. Valgte forrige uke å sykemelde meg 50% og det e det smarteste jeg har gjort på lenge. Begynner å få litt energi tilbake allerede.
Jeg tenker at det er bedre å sykemelde seg før man møter veggen enn etter ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Haha, ser nå at du er i samme forum som meg; januar 2014 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Et sted går jo grensa. Og hvis du syns du har nådd den grensa, så sykemeld deg. Det er ingen skam, og de fleste får dårlig samvittighet i forhold til jobben, det som gjør oss til gode mennesker tenker jeg;) Ta vare på deg selv og bebisen, det er det viktigste.

Har du barn fra før ville jeg absolutt sykemeldt meg. Hvis ikke så har du vel mulighet til å slappe av på ettermiddagen? Ang bekkenløsning bør du i hvertfall be om tilrettelegging - vet ikke hva du jobber med...

Jeg jobber som helsefagarbeider i en bolig for tungt multihandikappede.. Fikk nettopp vite at det er gule stafylikokker i boligen... Er dette farlig ? Vet at det er smittsomt osv, men er det farlig for meg som gravid? Jeg er 27+2 uker.. Noen som har vært borti dette før?

Jeg jobber også i helsesektoren, men i roligere hverdager enn din høres det ut til. Likevel tappet for energi og bekkenplager som øker, og en 3 åring hjemme. Jeg fikk anbefalt av bedriftsjordmor + min kommunale jordmor om å søke om svangerskapspenger, hvis ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge arbeidstiden for at det skal bli bedre for meg. De fokuserte på at graviditet ikke var en sykdom, men ga ekstra utfordringer som en kan bruke svangerskapspenger for å tilrettelegge til kortere arbeidsdager/fri noen dager. Jeg synes det er et godt alternativ som gir meg det jeg trenger :-)

Var i tilretteleggingsmøte med bedrifthelsetjenesten's jordmor og sjefen min for noen uker siden, og har fått det tilrettelagt for meg at jeg slipper stell osv.. Men alikevel føler jeg at hormonene mine tar overhånd, og jeg føler meg så sliten at tårene presser på... Har egentlig ikke noen grunn til å føle meg sliten, for jobber skift (turnus) så kan jo sove lenge om jeg har kveldsvakt osv..
Tror nok jeg ringer legen imorgen å ber om å få kanskje en uke sykemelding eller noe så jeg får kommet meg...
Føler jeg er i en tung periode.. Det har alltid vært så rosenrødt... Hittil :P Trodde jeg skulle være like sprek å frisk ettersom jeg ikke har hatt noen særlig plager før nå, men der tok jeg visst feil gitt :P

Jeg synes du skal sykemelde deg. Jeg er selv i 50% nä og har ikke angret ett sekund. Jeg har fätt humöret og energien tilbake, og synes det er viktig med god trivsel for bäde meg og barnet.

Har vært hos legen idag å blitt sykemeldt i 14 dager..
Han tok også ultralyd da jeg sa at jeg ikke har kjent så tydelige spark-mer bobler ..
Alt stod bra til med lillemann ❤ Nå kan hu mor slappe av litt :) :)

Har vært hos legen idag å blitt sykemeldt i 14 dager..
Han tok også ultralyd da jeg sa at jeg ikke har kjent så tydelige spark-mer bobler ..
Alt stod bra til med lillemann ❤ Nå kan hu mor slappe av litt :) :)

Ja det er viktig å ta var på deg selv, og så hyggelig at lillemann har det bra :D

Fra mobil enhet

Back
Topp