Bør jeg snakke med jordmor eller lege?

Silkehår

Blir kjent med forumet
Hei! den siste uken har jeg vært plaget med intens hodepine som ikke har gått bort når jeg har tatt Paracet. Bør jeg kontakte lege eller jordmor?

Jeg tror dette kan ha en sammenheng med at det har blitt vanlige dager på jobb, og at jeg muligens ikke klarer å holde tempoet som er der.

skal til jordmor nå på torsdag, men er usikker på om jeg skulle tatt dette med legen.
 
Det er mange gravide som får migrene, også som ikke har hatt det før. Så sånn sett er det ikke noe farlig, men det kan jo si litt om at belastningen i hverdagen er litt for høy. Og det er jo absolutt noe å ta opp med en lege om du tenker det er lurt å jobbe litt mindre eller vil ha smertelindring.
 
Hvis du trenger en sykemelding så er det best å gå til legen. Men sånn ellers kan de begge sjekke blodtrykk og urin mtp svangerskapsforgiftning. Evt gå til jordmor også sende melding til legen etterpå om at du trenger sykemelding og grunn? Min lege er veldig grei sånn i svangerskapet. Jeg bare sender melding når jeg trenger forlengelse av sykemeldingen. :)
 
Hvordan går det nå?
 
Hvordan går det nå?
Hodepinen er fortsatt veldig tilstede. Skal til jordmor i morgen, er veldig spent på hva hun sier. Kjenner jeg har mest lyst til å bestille meg en legetime å be om sykemelding. Jobber i barnehage og er helt skutt etter jobb, blir liggende på sofaen med hodepine
 
Hodepinen er fortsatt veldig tilstede. Skal til jordmor i morgen, er veldig spent på hva hun sier. Kjenner jeg har mest lyst til å bestille meg en legetime å be om sykemelding. Jobber i barnehage og er helt skutt etter jobb, blir liggende på sofaen med hodepine

Er vel ingen grunn til å ikke gjøre det, sånn som jeg ser det. Det er veldig viktig å sette helsa si først, særlig når man går gravid. Ta resten av uka og komme deg på.
 
Burde ta kontakt med lege, sjekke det ut og evt være hjemme noen dager å roe litt ned :)
 
Back
Topp