Bør jeg slutte med Lutinus?

Heidi88

Glad i forumet
Er nå 6+4 og har gått på Lutinus siden uttaksdagen. Har siden testdag 22/9 tatt 1 stk tbl hver kveld. Denne fikk jeg lov til å ta pga jeg hadde 19 tabletter igjen i ene pakken, og jeg spurte fint;) det var kun lagt opp til å ta lutinus frem til testdag, men jeg følte et behov for å ta det lenger. Er ikke påvist at det trengs.

Uansett; sykepleieren på klinikken sa at om jeg tok en tbl hver kveld frem til ultralyd passet det akkurat med antallet jeg hadde igjen. Det gjør det likevel ikke- blir nesten en uke uten lutinus før ultralyd. MEN det kan vel ikke gjøre noe når jeg egentlig ikke trenger lutinusen?

Rotete forklart, men tror dere jeg kan slutte nå, eller bør jeg kjøpe enda en eske?

Jeg skulle sluttet etter 14 dager. Ferskforsøk Ullevål. Men ville fortsette til uke 10-12. Det fikk jeg. Jeg spurte vel eg ikke, bare sa jeg ville. Pga mange spontanaborter.
Både Ullevål og min gyn sier det er usikkert om det faktisk hjelper, men at det heller ikke skader. Så jeg får holde på som jeg vil. Det roer meg :)
Er 7+4 idag med tvillinger.

Jeg brukte crinone, og fikk beskjed om at jeg kunne bruke opp pakken og så slutte. Hadde til ca 8 dager etter testdag og sluttet brått... Syntes også det var skummelt, men det gikk heeelt fint! :)

Dersom du ikke har fått påvist progesteron mangel så kan du vel slutte?:)

Jeg som har progesteron mangel og
svikt, må bruke det frem til uke 12... :)

Jeg sluttet da esken var tom, tror det var rugedag 14 eller 15, det gikk helt fint, og har nå en frisk og fin jente på 25 uker i magen :) nå skal kroppen din ha tatt over hormonproduksjonen, så har du ingen lang historie med aborter ville jeg ha sluttet. Gratulerer med graviditeten, kos deg!

Tusen takk for så fine svar:) da satser jeg på at det går fint å slutte etter den siste tabletten i kveld:)

Men ett spm til; testes det for progesteronmangel før ivf-start, eller har man ikke dette i kroppen før man blir gravid?
Har aldri hatt problemer med SA, har aldri kommet så langt som til graviditet. Så regner ikke med det er noe problem hos meg da:)

Altså, om du har hatt lutealfase på over 12 dager, tyder det iallefall på at du har nok :)

Jeg kunne ha max 10 på det meste.. begynte på 8 dpo og blø også så derfor det ble det funnet ut :)

Altså, om du har hatt lutealfase på over 12 dager, tyder det iallefall på at du har nok :)

Jeg kunne ha max 10 på det meste.. begynte på 8 dpo og blø også så derfor det ble det funnet ut :)

Ok, takk:) gikk 12 dager fra mens til eggløsning og så 14 dager til neste mens, så da virker jo det greit?:)
Heldigvis for kunnskapsrike damer her inne. Hadde nok hatt en klump i magen i morgen kveld om jeg ikke visste.
(Har forsøkt å ringe ivf-klinikken for å spør, men de har høstferie).

Tusen takk for så fine svar:) da satser jeg på at det går fint å slutte etter den siste tabletten i kveld:)

Men ett spm til; testes det for progesteronmangel før ivf-start, eller har man ikke dette i kroppen før man blir gravid?
Har aldri hatt problemer med SA, har aldri kommet så langt som til graviditet. Så regner ikke med det er noe problem hos meg da:)
Mener jeg testet dette hos legen før vi søkte om IVF. Typ de blodprøvene man tar på et par tidspunkt gjennom syklusen.

Mener jeg testet dette hos legen før vi søkte om IVF. Typ de blodprøvene man tar på et par tidspunkt gjennom syklusen.

Stemmer :) dag 21 i syklusen, forutsatt syklus på 28 dager ca og el på cd 14 som utgangspunkt :)
Men uansett om de blodprøvene er tatt eller ei, så tilsier din lutealfase lengde at du er innafor normalen :)

Stemmer :) dag 21 i syklusen, forutsatt syklus på 28 dager ca og el på cd 14 som utgangspunkt :)
Men uansett om de blodprøvene er tatt eller ei, så tilsier din lutealfase lengde at du er innafor normalen :)

Har aldri tatt de blodprøvene jeg. Tok kun før oppstart med ivf, men ikke på noen spesiell syklusdag:)

Back
Topp