Bør jeg si i fra?

Morgendis

Betatt av forumet
Jeg jobber 19% på et callsenter og det er bare helge- og nattjobbing. Jeg føler meg i helt elendig form og jeg gruver meg til å gå på jobb. Men, siden jeg jobber såpass lite i løpet av en mnd. føler jeg det blir litt feil å si at jeg er syk! Har hørt så mye om at alle sier at graviditet ikke er en sykdom og at det ikke er en grunn til å sykmelde seg...

Hadde ikke tenkt å si i fra om graviditeten enda, men nå føler jeg meg virkelig ikke bra og skal jobbe til helgen.. Burde jeg si i fra?

PS: Studerer 100 % ved siden av!

Det er helt umulig å svare på. Graviditet er ingen sykdom, det er helt riktig. Jeg jobber fullt, og har vært borte to dager siden jeg fant ut av graviditeten i slutten av oktober.
Vi er alle satt sammen ulikt, og reagerer ulikt på både sykdom, graviditet og andre ting som preger kroppene våre.

Jeg henvender meg til legen når jeg er i tvil på hvor mye man skal pushe kroppen. Erfaringen min er at det blir ikke verre av å gå på jobb. Føler meg crap uansett om jeg er der eller om jeg er hjemme.
Fortalte det tidlig til sjefen min, slik at jeg fikk forståelse for at jeg må sette meg ned og ta noen ekstra pauser.
Opplever at det blir VELDIG godt tatt imot at jeg møter opp på jobb.

Jeg ville dratt til legen og diskutert. Tenk også hvilken god følelse du sitter igjen med etter endt arbeidshelg :)

Lykke til! Håper du finner en løsning som blir riktig for deg og arbeidsplassen din ;)

Takk for svar! Ulempen er at jeg snakker med kunder hele natten, og det eneste jeg klarer å tenke på er ; Hvis jeg åpner munnen nå, så spyr jeg..

Er blitt så følsom i tillegg, så når det bøtter inn med kjeft, er jeg ikke langt fra å begynne å grine. Men det i seg selv er ikke nok til at jeg vil holde meg hjemme :)

Får se utover uken hvordan det går!

Hehe, ja, det er fryktelig når man står oppi det. Jeg jobber i butikk. Kjenner meg absolutt igjen i det med at man må holde ansikt.
Klarer allerede å le av reaksjonen min mot kunder. Tipper det bare blir mer moro etterhvert som man får det på avstand.

Kanskje av noen av de som kjefter som verst får seg en oppvekker hvis de får noen til å gråte? :p

Kjenner på den selv.
Her er første dagen jeg er hjemme siden jeg fant ut jeg ble gravid.
Og dette skal ikke bli noen vane.
Sitter i kundemottak og kan liksom ikke bare plutselig fordufte på do for å spy liksom.
Nå har jeg heldigvis ikke spydd i dag, bare sånn rett før, men hadd ejeg gått på jobb er jeg sikker på jeg hadde spydd. Eneste som hjelper i dag er å ligge i ro. :(

Graviditet er ingen sykdom men kan allikevel gi plager som gjør en syk, de fleste holder seg jo hjemme når man er kvalm, kaster opp ved feks omgangssyke. Jeg ville tatt kontakt med lege hvis jeg var deg, kjenner meg utrolig godt igjen, orker ikke å snakke med noen jeg heller når jeg er så kvalm.

Back
Topp