Bør jeg si det?

kinemorB

Glad i forumet
Jeg har jobbet snart 1 år som vikar i en resepsjonstilling. Det kom ganske tidlig frem at hun jeg var vikar for hadde fått en annen fast jobb så jeg var da sikret 100% fast. Jeg var da utrolig teit å glemte helt å skrive kontrakt på dette med en gang. Nå er jeg 11 uker på vei å jeg nevnet for sjefen at jeg ville ha den kontrakten.  Bør jeg si at jeg er gravid før jeg har skrevet den? den ene sjefen min vet at jeg er gravid men tydeligvis ikke den andre....
Penger får jeg jo uansett men kan være greit å vite at jeg har noe å komme tilbake til oxo....

Mulig jeg er egoistisk, men jeg tror jeg hadde ventet litt med å si det til jeg hadde skrevet under kontrakten iallfall.
De har jo egentlig ikke lov å diskriminere pga graviditet, men dessverre blir det gjort mye likevel.

jeg hadde ikke sagt noe[;)] Gjorde det samme selv, sa jeg ville ha kontrakten min nå... hadde en smule anelser om at de ville kutte på vakter/ ha meg til å jobbe mer (var 100% student utenom) og jeg klarte bare det jeg hadde/ og ville ikke ha mindre heller[:)]

ORIGINAL: Lassie

Mulig jeg er egoistisk, men jeg tror jeg hadde ventet litt med å si det til jeg hadde skrevet under kontrakten iallfall.
De har jo egentlig ikke lov å diskriminere pga graviditet, men dessverre blir det gjort mye likevel.

Men er det ikke veldig rottent?
jeg er jo super klar for å komme tilbake når den tid kommer.. trives veldig godt her..men er redd de ikke skriver den kontrakten om de vet at jeg er gravid altså... huff...

føler meg skikkelig råtten.. hva er det værste de kan gjøre da?

Det verste de kan gjøre er å bryte loven, og ikke gi deg den stillingen du har avtale på at du skal få, selv om du ikke har papir på den.

Hvorvidt du skal si det, det er litt opp til deg selv, du er ikke pliktig til å si det på lenge enda. Derosm du tror det er sjangs for at de ikke gir deg jobben om de får vite det, så krev kontrakten, og avvent me å si noe. Men har du en muntlig avtale er den i utgangspunktet like bindene som en skriftlig en, bare vanskeligere å bevise om de bryter den... Dersom du er fagorgansiert har du en støttestpiller dersom du må klage fordi de ikke gir deg den likevel, om du ikke det er står du litt mer alene, noe som gjør det hele til litt mer styr og slit for deg...

forhåpentligvis er de reale folk som overholder de avtaler dehar inngått (noe annet er altså diskriminering pga svangerskap, og ikke lovlig) og lar deg få den kontrakten likevel.

takk for innlegget:) ble litt mere sikker i min sak nå:) 

vent til du har skrevet under kontrakta du, da kan de ikke si noe på det, ei jeg jobba sammen med. sa hun var det før hun skrev kontrakt og hun hadde blitt lovet 100% stilling før hun sa det men hun fikk bare 60% når hun skulle skrive kontrakt... så vent du...

Back
Topp