Bør jeg intervallamme?

Sabibi

Flørter med forumet
Jeg og babyen har endelig fått til amming ganske bra, men jeg sliter med veldig sterk utdrivning. Han slipper sugetaket, spytter ut melken og begynner å gråte. Noen ganger setter han melken i halsen i tillegg. Lurer på om keg bør forsøke intervallamming? Med en gang utdrivningen er ferdig har han enten sovnet, eller klarer å kose seg ved puppen. Han har ikke grønn avføring, så antar han får i seg den fete melken. Men han sliter en del med vondt i magen. Han svelger mye luft til tider.
Legen sa jeg ikke bør redusere produksjonen, men jeg er litt usikker mtp hvor frustrert han blir ved utdrivningen.

Han er 8 uker gammel.

Jeg og babyen har endelig fått til amming ganske bra, men jeg sliter med veldig sterk utdrivning. Han slipper sugetaket, spytter ut melken og begynner å gråte. Noen ganger setter han melken i halsen i tillegg. Lurer på om keg bør forsøke intervallamming? Med en gang utdrivningen er ferdig har han enten sovnet, eller klarer å kose seg ved puppen. Han har ikke grønn avføring, så antar han får i seg den fete melken. Men han sliter en del med vondt i magen. Han svelger mye luft til tider.
Legen sa jeg ikke bør redusere produksjonen, men jeg er litt usikker mtp hvor frustrert han blir ved utdrivningen.

Han er 8 uker gammel.
Jeg holder på med intervallamming på dag 3 nå men det var pga forferdelig melkespreng, litt grønn avføring, en sinnssykt utdrivning, magevondt og en baby som sprutgulpa hver kveld pga store mengder melk. Merker allerede at det er mye bedre! Glad jeg holdt ut :-) Har du forsøkt å la den første utdrivningen bare gå i en klut først? Tror jeg heller hadde vurdert det og sett om baby fikk mindre luft i magen enn å starte intervallamming!

Jeg holder på med intervallamming på dag 3 nå men det var pga forferdelig melkespreng, litt grønn avføring, en sinnssykt utdrivning, magevondt og en baby som sprutgulpa hver kveld pga store mengder melk. Merker allerede at det er mye bedre! Glad jeg holdt ut :) Har du forsøkt å la den første utdrivningen bare gå i en klut først? Tror jeg heller hadde vurdert det og sett om baby fikk mindre luft i magen enn å starte intervallamming!
Ja, kanskje jeg burde prøve å la den første utdrivningen gå i en klut først og se om det hjelper. Takk for tips! :)

Back
Topp