bør jeg gi tillegg?

Hannekristine

Blir kjent med forumet
Martine Isabelle er veldig flink til å spise om dagen, og enda bedre når natten nærmer seg.Hun får mat i ti tiden(mm).Etter en stund er hun sulten halv elleve og så i tolv tiden.Problemet er at jeg til da ikke har produsert nok melk, og hun blir veldig urolig og gråter som bare det.
Noen som vet om jeg kanskje kan gi henne en flaske med mme til kvelds?Til nå har hun bare blitt ammet.Dette begynner å bli veldig slitsomt for samboern maser og maser om at jeg må amme mer, jeg gjør jo det og skjønner at jo mer jeg ammer jo mer blir det.Men tror jeg har for lite, all masingen gjør det heller ikke bedre..

Kjempeglad for svar:)
 
Når de har økningsperioder så kan de spise hele tiden.... dette gjør de for at puppene skal begynne å produsere mer! Jo mer og oftere du ammer jo mer produserer puppen [:D]
Og morsmelk kan ikke et barn få for mye av, de kan ikke overmates med det, det kan de med tillegg!
Tulla mi gikk ikke opp noe i vekt de 6 første ukene, for jeg hadde menger med melk og trodde at hun ble mett selvfølgelig, for hun sovnet alltid ved puppen.... men det viste seg at hun hadde ikke nok krefter i kjakan til å få sugd ut melken, så hun sovnet av utmattelse.... *sukk* det var trasige tider!
Men det hele gikk jo bra (takket være morsmelkserstatning!!!),og husk at barn har det selvfølgeli like bra med tillegg som med morsmelk...
.........................for det viktigste er vel at barna er mette !?! [:)]


Håper alt går bra,nydelig tulle du har [;)]
 
Min har heile tida fått mme i tillegg te pupp. Hadde lite melk i starten, men det kom seg etter hvert[:D] Nå får han bare ei flaske mme om kvelden i ti-tida før han legger seg. Da sover han gjerne 5-6 timer. Han virker også ganske umettelig om kvelden, og om morgenen[&:]

Jo meir du stresser med å amme og få nok melk, jo mindre produserer du. Man produserer gjerne mindre om kvelden også, for da er man ofte trøtte[&o]. Kanskje du kan begynne å ta ein liten middagslur når samboeren din er kommet heim om kvelden?

Hvis ho hyler etter meir om kvelden tror jeg kanskje jeg ville prøvd med litt mme da. Da sover ho kanskje litt lenger i strekk, og du kan få litt meir søvn sjøl også[:D]

Ein skal ikkje amme for ein hver pris!! Det er bedre å gi litt tillegg og trives med å amme resten, enn at all amminga blir et pes[:D]

Lykke te[;)]
 
okey.Tenkte jeg skulle prøve litt i kveld og se.hadde mye til å begynne med,men hun har begynt å sove lengre slik at jeg produserer mindre.Men skal se om det hjelper:)TAkk for svar:)
 
Back
Topp