Bør ha me svigermor eller ikke på fødsel?

Dina gravid me ei jente

Andre møte med forumet
Hei

jeg er ei Usiker og redde gravid i uke 33+4

jeg er redde for og såra/skuffa svigermora mi med og sei at jeg har bytta meining med at hun kan være me på fødselen.. å jeg er redde for kosen hun komme til og ragere og kosen det blir etter fødselen og tiden fram over..

Å jeg er Usiker på om jeg burde ha hun me eller ikke.
jeg har fødd 3 andre barn og då va det bare meg og faren til barna som va me.. og nå er det nye far og ei svigermor som vil være me på fødselen. Å tidelig i svangerskapet så sa jeg at det va greit men nå når de ikke er så lenge igjen så føle jeg må at jeg ikke heilt er komfortabel med at hu skal være me.

hilsen ei Usiker og redde gravid
 
Jeg ville gitt beskjed nå om det, si at du ikke lengre føler deg komfortabel med å ha noen andre enn din samboeren med på fødselen. Det burde gå helt greit. Er forståelig om hun blir skuffet, men bedre at hun blir skuffet enn at du skal være nødt å ha noen du ikke ønsker i en sånn sårbar situasjon. Jeg har nylig født, tenkte før jeg ble gravid at jeg kunne tenkt meg å hatt min mor med der. Men helt ærlig, så urolig glad for at det kun var jeg og samboer der som delte den tiden med datteren vår. Og hvis det er din samboer sin første så bør han også få oppleve det alene uten andre å ta oppmerksomheten fra det.
 
Hei

jeg er ei Usiker og redde gravid i uke 33+4

jeg er redde for og såra/skuffa svigermora mi med og sei at jeg har bytta meining med at hun kan være me på fødselen.. å jeg er redde for kosen hun komme til og ragere og kosen det blir etter fødselen og tiden fram over..

Å jeg er Usiker på om jeg burde ha hun me eller ikke.
jeg har fødd 3 andre barn og då va det bare meg og faren til barna som va me.. og nå er det nye far og ei svigermor som vil være me på fødselen. Å tidelig i svangerskapet så sa jeg at det va greit men nå når de ikke er så lenge igjen så føle jeg må at jeg ikke heilt er komfortabel med at hu skal være me.

hilsen ei Usiker og redde gravid

Si at du har ombestemt deg. Din fødsel og du er ikke ansvarlig for noen andre følelser enn dine egne her ❤️
 
Jeg ville gitt beskjed nå om det, si at du ikke lengre føler deg komfortabel med å ha noen andre enn din samboeren med på fødselen. Det burde gå helt greit. Er forståelig om hun blir skuffet, men bedre at hun blir skuffet enn at du skal være nødt å ha noen du ikke ønsker i en sånn sårbar situasjon. Jeg har nylig født, tenkte før jeg ble gravid at jeg kunne tenkt meg å hatt min mor med der. Men helt ærlig, så urolig glad for at det kun var jeg og samboer der som delte den tiden med datteren vår. Og hvis det er din samboer sin første så bør han også få oppleve det alene uten andre å ta oppmerksomheten fra det.


Tusen takk for gode støtende ord han har to andre barn som har to forsjelige mødre og den eine va svigermor med på og den andre va hun ikke med på og derfor har jeg følt på ett press at jeg måtte ha hun me
 
Jeg har sagt det før: din kropp, din fødsel, du bestemmer :Heartred så får svigermor bli muggen da, men ingen har krav på å være med på noe så intimt. Hun overlever det!
 
Jeg har sagt det før: din kropp, din fødsel, du bestemmer :Heartred så får svigermor bli muggen da, men ingen har krav på å være med på noe så intimt. Hun overlever det!

ja jeg håpe jo de.. å jeg håpe hun ikke misliker meg for møye etter på og at samboeren min forstår meg og støte meg..
 
Det er faktisk veldig intimt å føde. Så du skal kjenne etter hvem du er komfortabel med å ha med på fødselen. Og svigermor bør skjønne at du kan ombestemme deg.
Så si til henne at du ikke føler deg komfortabel, da det er så intimt. Det går sikkert fint!
 
ja jeg håpe jo de.. å jeg håpe hun ikke misliker meg for møye etter på og at samboeren min forstår meg og støte meg..

Om han ikke er med på det så får han ligge med beina i været, familiejuvelene på utstilling og i skrutvinne og la moren DIN se på i flere timer. Først når han har gjort det har han noe han skulle ha sagt. Hun forstår helt sikkert :) omså, kan hun jo vente på gangen eller få komme på besøk rett etterpå :)
 
Jeg syns egentlig det er spesielt at svigermødre (og andre) spør om å få være med på fødsel. Tenker at en fødsel er så privat og intimt at å spørre om å få være med er noe man bare ikke gjør. Om den fødende kunne tenkt seg å ha med svigermor er dette noe den fødende kan spørre om selv.
 
Dette MÅ faktisk mannen din støtte deg i!

Jeg hadde sagt til mannen min at sånn er det og ditt ansvar er å fortelle dette til moren din og samtidig fortelle henne veldig tydelig at det absolutt ikke under noen som helst omstendigheter er et alternativ å diskutere dette videre. Ferdig snakket.
 
Si ifra at det ikke føles naturlig likevel og at du gjerne vil være alene sammen med mannen min. Men at hun er hjertelig velkommen til masse babykos senere når dere er klar :) Blir hun sur, så er det ikke din skyld. Ta valget for seg selv med god samvittighet. Klem <3
 
Er hun jordmor eller noe? Hvorfor er hun å blander nesa si opp i andres fødsler?! Greit at hun blir bestemor, men himmel å hav for ei dame som tror hun har retten til å se sønnens damer under fødselen. Nei det hadde ikke jeg funnet meg i. Regner med jeg ikke får lov å føde med buksa på, å da ønsker jeg ikke folk jeg må se i øynene flere år etterpå. Mulig jeg er veldig privat av meg, men ingen får se meg uten bukser på med mindre de setter ring på fingeren min først.
 
Back
Topp