Bør far ta ut hele permisjonen i mitt tilfelle? Trenger råd fra andre i samme situasjon!

mogwai88

Andre møte med forumet
Straks 15 uker på vei. Termin er 24.sept.
Studerer nå, men er ferdig utdannet nå til sommeren.
Samboer har fast fulltidsjobb.

Har undersøkt mulighetene vi har i forhold til økonomiske stønader, og jeg har jo rett og slett ikke krav på noe annet enn den fattigslige engangsstønaden på rundt 35 000,- som forøvrig gjør at far ikke får rett på foreldrepenger når han går i permisjon.

Jeg ser ikke rettferdigheten i at jeg skal bli "straffet" for at jeg valgte å studere istedetfor å jobbe, og dermed heller kunne hatt rett på foreldrepenger begge to...

Vi har derfor tenkt:
At far tar ut hele permisjonen (6 uker etter fødsel såklart), tar i mot foreldrepengene hele permisjonen, MEN dette er forutsatt at jeg enten studerer eller jobber fulltid mens han har permisjon, så vi vurderer å lure NAV og late som jeg er fulltidsstudent. Altså at jeg søker meg inn på et random studie og får skoleplass slik at NAV får den bekreftelsen om at det stemmer at jeg er fulltidsstudent.

Hva synes dere? Hva ville dere gjort? Er dette veldig risikabelt?
Setter enormt pris på svar!

Hva skjer når du ikke møter opp til timer eller eksamener da? Hvis det blir funnet ut av sliter dere nok litt.. I så fall må dere betale tilbake alt dere har fått, og i tillegg kanskje bøter.

mogwai88 skrev:
Straks 15 uker på vei. Termin er 24.sept.
Studerer nå, men er ferdig utdannet nå til sommeren.
Samboer har fast fulltidsjobb.

Har undersøkt mulighetene vi har i forhold til økonomiske stønader, og jeg har jo rett og slett ikke krav på noe annet enn den fattigslige engangsstønaden på rundt 35 000,- som forøvrig gjør at far ikke får rett på foreldrepenger når han går i permisjon.

Jeg ser ikke rettferdigheten i at jeg skal bli "straffet" for at jeg valgte å studere istedetfor å jobbe, og dermed heller kunne hatt rett på foreldrepenger begge to...

Vi har derfor tenkt: