Bør det være gratis parkering ved fornøyelsesparker?

Fra eller til. Ja, en femtilapp for parkering på hunderfossen også, men jeg ser bare på det som en del av inngangsprisen, egentlig. I don't care. Det er dyrt å gå i slike parker, men vi gjør det jo ikke mer enn max en gang i året, så den parkeringen er ikke det som avgjør noe fra eller til, altså.

Det er nok andre plasser jeg ville heller ønsket fri parkering enn akkurat der.

Kunne vært gratis ja, var det på Djurs sommerland i Danamark. Bra det når vi skulle være der i 4 dager :)

Koster 60 kr å parkere i kr.sand om du skal i dyreparken. I tillegg til de 400 pr.pers i inngangen :).

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Ja er dyrt i høysesongen der . Men du får jo endel for pengene , sabeltannshow, kardemommebyshow, kan møte innbyggerne i kutoppen , di forteller å viser forskjellig ting med dyrene , skomakergaten .hygienen er bra i forhold til andre parker , vis du har små barn er det gratise bleier , mat , smoothie , juice ;-) vis du har årskort koster det bare 1000 kr å parkeringa er gratis :-P

På Hunderfossen må man også betale 50 for parkering...Teit, men hadde nesten blitt mer overrasket om det var gratis. Om noe er gratis i dag er det nesten for godt til å være sant:p

ja! Er latterlig ironisk at en familiedag skal ruinere familien!
hvis den 50lappen ruinerer familien så må man kanskje spare et år til.........

jeg betaler for parkering med glede. det står vakter der, de sørger for at det ikke er komplett kaos - for nordmenn kan faen ikke parkere.. de passer på at ingen går rundt og stjeler fra bilene...

Koster 60 kr å parkere i kr.sand om du skal i dyreparken. I tillegg til de 400 pr.pers i inngangen :).

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Vi bestillte pakering på nettet Ilag med billetene og betalte bare 10kr :)

*talatuten*

Ja parkering skulle vært gratis..

Tenker at parkering blir en del av pakken for å gå i en fornøyelsespark, sammen med inngangsbillett, mat og drikke, aktiviteter som koster ekstra osv. Så synes vel egentlig ikke det er feil å ta betalt. Er totalprisen som til slutt avgjør om jeg synes det blir for dyrt eller ikke, ikke om vi må betale 50 kr for parkering.

Tenker at parkering blir en del av pakken for å gå i en fornøyelsespark, sammen med inngangsbillett, mat og drikke, aktiviteter som koster ekstra osv. Så synes vel egentlig ikke det er feil å ta betalt. Er totalprisen som til slutt avgjør om jeg synes det blir for dyrt eller ikke, ikke om vi må betale 50 kr for parkering.
Enig. Samtidig tenker jeg på om vi får mye igjen for pengene. Er det mye å se/gjøre, også for de minste barna? Er personalet der hyggelige og serviceinnstilte?
Det er nok utrolig dyrt å drive fornøyelsesparker, bare tenk f.eks dyreparken. Bare matutgifter til dyrene må jo være skyhøye... (Klart de tjener penger, også, men det må jo være slik ellers hadde de ikke kunnet drive)

Ja det syns jeg! I og med at man betaler ganske mye i inngangspenger, og man bruker mye penger inne i parkene også, så syns jeg parkeringa burde være gratis...

Ofte har ikke parkering noe forbindelse med parkene. Ett eget selskap som driver det. Skyt meg om jeg tar feil! ;)
Så 50kr fra eller til spiller ingen stor rolle for meg i det store sluket..
Men skal si meg enig at dem vet å ta seg betalt inne på de ulike parkene! ;)
Helt enig;)

Det går fort mye penger på slike plasser! Dyrt å komme inn, mat koster, barna skal ha ALT de ser osv....

JA! Hadde lyst å reise i Dyreparken, men kan jo nesten like godt ta en uke i syden for den prisen der, også skal de ha betalt for parkering i tillegg?

BTW. I Kongeparken er det gratis parkering, men det er jo mest der for større barn.

Har selv jobbet i Dyreparken, og må si at selv om de har stive priser på ting så synes jeg det er mye mer å oppleve der enn i f.eks. Tusenfryd... og når du er innenfor, er jo det aller meste inkludert. Mat kan man ha med, og hvis du må kjøpe innenfor, så finnes det sunnere alternativer enn utelukkende drittmat :) men er jo alltid lurt å tenke på hvor pengene går med. Det er klart det er dyrere enn mye annet og hvertfall i utlandet, vi befinner oss i Norge hvor folk vil ha godt betalt for jobben sin... og for å si det sånn, ungdommene som jobber på sånne steder om sommeren får på ingen måte godt betalt, det er bare såvidt minstelønnen.

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

Back
Topp